تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۰۶۶۶۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

یکی شدن قیمت بازار و کارخانه در برخی خودرو‌ها چینی/ کاهش ۲۰ میلیونی قیمت پژو ۲۰۷

‌می‌متالز - بررسی امروز بازار آزاد خودرو حاکی از آن است که با ادامه کاهش نرخ ارز در بازار قیمت خودرو نیز متأثر از آن روند نزولی داشته است.

به گزارش می‌متالز، بر این اساس در محصولات ایران خودرو سورن پلاس (تیپ ۱) افت ۱۲ میلیون تومانی، دنا پلاس (تیپ ۱) کاهش ۱۳ میلیون تومانی، پژو پارس با موتور TU ۵ افت ۱۲ میلیون تومانی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای کاهش ۲۰ میلیون تومانی، تارا اتوماتیک و دستی افت ۱۳ میلیون تومانی و هایما S ۷ پلاس کاهش ۳۵ میلیون تومانی را ثبت کردند.

در گروه سایپا، شاهین دستی ۱۲ میلیون تومان نسبت به دیروز افت کرد و به ۵۳۵ میلیون تومان رسید. کوئیک S با کاهش ۱۱ میلیون تومانی، ۳۲۹ میلیون تومان ارزشگذاری شد و کوئیک معمولی چهار میلیون تومان دیگر افت کرد و ۳۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

ریزش قیمت‌ها در محصولات مونتاژکاران خصوصی شدیدتر است. در این میان امروز دو محصول آریزو ۵ و آریزو ۵ اسپورت گروه مدیران خودرو به ترتیب افت ۳۵ و ۴۰ میلیون تومانی تجربه کردند تا شاهد برابری تقریبی قیمت بازار و کارخانه‌ای این دو محصول باشیم.

آریزو ۵ حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و آریزو ۵ اسپرت یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان در روز جاری قیمت‌گذاری شدند.

تیگو ۷ پرو نیز با ثبت ۴۰ میلیون تومان ریزش در روز جاری، یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان قیمت خورد تا تنها ۱۲۸ میلیون تومان با قیمت کارخانه‌ای تفاوت داشته باشد.

امروز فونیکس (FX ۱.۶) هم افت ۵۰ میلیون تومانی نسبت به دیروز ثبت کرد و یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت خورد.

در گروه کرمان موتور نیز هر دستگاه سواری جک J ۴ حدود ۷۷۰ میلیون تومان قیمت خورد که از قیمت مصوب کارخانه‌ای آن (۷۸۵ میلیون تومان) پایین‌تر است. البته شورای رقابت قیمت کارخانه‌ای این خودرو را ۵۵۲ میلیون تومان تعیین کرده است و کرمان موتور باید در قیمت آن تجدیدنظر کند.

سایر محصولات این خودروساز در روز جاری کاهشی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان تجربه کردند.

امروز و در گروه بهمن، فیدیلیتی کاهش ۶۰ میلیون تومانی، دیگنیتی پرایم افت ۵۰ میلیون تومانی، دیگنیتی پرستیژ کاهش ۲۰ میلیون تومانی و سدان رسپکت کاهش ۲۰ میلیون تومانی تجربه کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده