تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۰۶۶۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حسن زاده در همایش روایتگران پیشرفت؛

گل گهر دومین ذخیره سنگ آهن کشور

‌می‌متالز - معاون امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: کرمان با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن دومین ذخیره سنگ‌ آهن کشور را دارد.

به گزارش می‌متالز، حسن‌زاده در جمع خبرنگاران شرکت‌کننده در همایش روایتگران پیشرفت در بازدید از مجموعه گل‌گهر، با بیان اینکه استان کرمان بهشت معادن ایران است، اظهار داشت: کرمان با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن دومین ذخیره سنگ‌آهن کشور را دارد.

این مقام مسوول افزود: در این منطقه حدود ۱۷.۵ میلیون تن گندله، ۲۶ میلیون تن کنسانتره، ۴.۵ میلیون تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن شمش تولید می‌شود.

وی افزود: شش محدوده پروانه بهره‌برداری در محدوده گل‌گهر داریم که در اختیار دولت به نمایندگی ایمیدرو است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان گفت:شرکت‌هایی مانند گل‌گهر، گهرزمین و میدکو به عنوان بهره‌بردار در منطقه فعالیت می‌کنند در منطقه گل‌گهر حدود ۳۰ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال قبل تنها یک شرکت در این منطقه مشغول به‌کار بود که تنها سنگ خام را به دیگر کشور‌ها صادر می‌کرد، گفت: از ابتدای انقلاب کار‌های زیادی در این منطقه انجام شده است و پیشرفت‌های خوبی داشتیم و ۷ خط کنسانتره، دو خط گندله و خط آهن‌اسفنجی و تولید شمش را در گل‌گهر داریم.

حسن‌زاده ادامه داد: از خام فروشی در این منطقه به تولید میلگرد رسیدیم و سال آینده تولید ورق را هم خواهیم داشت که این نشان دهنده روند رو به رشد ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی است

این مقام مسوول افزود: ما به دانش بومی رسیدیم و امروز رتبه یک تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و رتبه سوم تولید شمش کشور را داریم.

حسن زاده با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در این دولت در استان کرمان انجام شده، کار در حوزه اکتشافات بوده است، بیان کرد: در اکتشاف معادن عقب هستیم و حلقه مفقوده توسعه معادن در ایران اکتشاف است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان دو اداره کل صمت شمال و جنوب داریم، گفت: ذخایر قطعی ما در حوزه شمال استان حدود ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن و در حوزه جنوب ۳۰۰ میلیون تن است.

حسن زاده خاطر نشان کرد: ما با تکیه بر دانش بومی و توان داخلی اکتشاف ذخایر معدنی جدید در استان آغاز شده است و برای صنایع پایین‌دستی با نگاه دانش‌بنیان در گل‌گهر برنامه‌ریزی می‌کنیم.

منبع: بسیج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده