تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۰۶۶۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نخستین صندوق فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنگ آهن مرکزی در یزد آماده بهره برداری شد

‌می‌متالز - نخستین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و صنایع وابسته به آن با عنوان، “CVC “ در ۲۷ خرداد ماه سال‌جاری با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل صندوق سی وی سی (CVC) سنگ آهن مرکزی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این صندوق در کارخانه نوآوری درخشان شهر یزد ایجاد شده است و خدمات اصلی آن سرمایه گذاری مستقل و مشارکتی، حمایت از طرح‌های نوآورانه و مشاوره به سرمایه گذاران و سرمایه پذیران در زنجیره تولید سنگ آهن و فولاد است.

محمدرضا گلشن نیا برگزاری رویداد‌ها و همایش‌های تخصصی، مساعدت در تامین مواد اولیه، تجهیزات، فضای فیزیکی و زیرساخت زنجیره تولید سنگ آهن و فولاد، فرهنگ سازی و نوآوری، هوشمندسازی، ماشین سازی، تجهیزات و صنایع پیشرفته و نوین در حوزه معادن و صنایع وابسته را از فعالیت‌های اصلی صندوق ذکر کرد.

وی ادامه داد: فناوری‌های نوین اکتشاف و استخراج، راهکار‌های افزایش بهره وری و روش‌های تامین نوین انرژی در حوزه معادن و صنایع وابسته از دیگر فعالیت‌های این صندوق می‌باشد.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) عبارت است از تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب و کار‌های نوپا، فناور و کارآفرین که مستعد جهش و ارزش افزوده و البته دارای ریسک بالایی هستند.

شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در حاشیه مرکزی ایران قرار دارد.

این شرکت در سال ۱۳۵۰ برای اکتشاف و بهره برداری از کانسار‌های آهن منطقه بافق توسط سازمان سابق ذوب آهن ایران تاسیس شد و هم اکنون یکی از واحد‌های مهم زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن دانه بندی و کنستانتره کشور است.

بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد و سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده