تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۶۳۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افت ۴ درصدی قیمت سنگ آهن

‌می‌متالز - به گفته تحلیلگران، کاهش قیمت سنگ‌ آهن ناشی از هشدار گروه گلدمن ساکس مبنی بر تضعیف بخش املاک در چین است که احتمالا یک عقب‌نشینی چند ساله برای اقتصاد چین به همراه خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش فست مارکتس، جریمه ۶۲ درصدی آهن وارداتی به شمال چین روز دوشنبه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳، با کاهش ۳.۷۶ درصدی به قیمت ۱۱۱.۷۲ دلار معامله شد و هم‌زمان معاملات آتی در دالیان هم کاهش ۳ درصدی داشت.

افت ۴ درصدی قیمت سنگ آهن

این بانک سرمایه‌گذاری در یادداشتی اعلام کرد که مشکلات دائمی در املاک چین را عمدتا از شهر‌های سطح پایین و تامین مالی توسعه‌دهندگان خصوصی می‌داند. بر اساس یادداشت گلدمن ساکس، هیچ راه حل سریعی وجود نداشت و بازیابی بخش املاک احتمالا روندی L شکل به خود خواهد گرفت.

این هشدار پس از جهش ۱۴ درصدی سنگ آهن طی هشت جلسه معاملات پیشین صورت پذیرفت؛ چراکه پکن اقدامات خود را به شکل گسترده‌تری برای احیا اقتصاد متوقف کرده و همچنین امید به سیاست هدفمندتر برای بهبود بازار املاک ادامه می‌دهد.

گلدمن ساکس در این تحلیل عنوان می‌کند که انتظار محرک بیشتری برای بخش مسکن وجود دارد و در عین حال این بانک سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کند که پکن احتمالا به دنبال کاهش اتکای اقتصادی و مالی به این بخش خواهد بود.

وی یانگ، تحلیلگر شرکت چینی صنعتی آتی در این باره عنوان کرد: ما متوجه شدیم که روند صعودی رو به پایان است و سرمایه‌گذاران هم به دقت شرایط بازار را تحت نظر دارند.

به هر حال بازار سنگ آهن در نیمه دوم سال جاری با مازادی جزئی مواجه خواهد شد و انتظار می‌رود که موجودی انبار‌ها در بنادر چین افزایش یابد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده