تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۰۶۱۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ادامه روند صعودی قیمت سنگ آهن چین

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین با تداوم امید‌های محرک چین در هفته گذشته به رشد صعودی خود ادامه داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از hellenicshippingnews، معاملات آتی سنگ آهن در روز پنج شنبه (۸ ژوئن) افزایش یافت و شاخص سنگ آهن در بوری کالای دالیان به بالاترین حد خود در هفت هفته اخیر رسید. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور در روز پنج شنبه (۸ ژوئن) برای هفتمین جلسه متوالی افزایش یافت، زیرا بانک‌های بزرگ چین نرخ سپرده‌ها را در اقدامی حمایت کننده از رشد اقتصادی کاهش دادند.

فعالان بازار در روز جمعه (۹ ژوئن) گزارش دادند بانک‌های تحت حمایت دولت چین نرخ‌های سپرده‌های یوآن را کاهش دادند تا فشار بر حاشیه سود و هزینه‌های وام دهی کاهش یابد. در نتیجه این امر می‌تواند برای بخش مالی و اقتصاد گسترده‌تر چین تقویت کننده باشد.

تحلیل گران بازار اعلام کردند کاهش نرخ‌های سپرده‌های یوآن راه را برای محرک‌های پولی بیشتر، از جمله کاهش نسبت ذخیره مورد نیاز برای حمایت از انتشار اوراق قرضه دولتی محلی باز می‌کند.

در همین حال تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ ژوئن) گزارش دادند بیشترین معامله سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین DCIOcv۱ معاملات روزانه را با ۷۹۱ یوان در هر تن به پایان رساند. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده معادل ۱۱۰.۹۱ دلار در هر تن می‌باشد. این در حالی است که شاخص سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین در روز جمعه (۹ ژوئن) حدود ۲.۷ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین شاخص سنگ آهن پیش از این به ۷۹۳.۵۰ یوان رسیده بود که قوی‌ترین سطح آن از ۱۸ آوریل بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، قرارداد معیار ماده فولادسازی در جولای SZZFN۳ در بورس سنگاپور تا ساعت ۰۷:۰۰ به وقت گرینویچ ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹.۵۰ دلار در هر تن رسید. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده بالاترین میزان از ۲۱ آوریل تا کنون بوده است.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۹ ژوئن) اعلام کردند قیمت سنگ آهن عمدتاً به دلیل گمانه زنی‌ها از اواخر ماه می‌در مورد استفاده از محرک‌های اضافی برای تقویت بخش املاک و اقتصاد گسترده‌تر افزایش یافته است. این در حالی است که هشدار‌های تحلیلگران مبنی بر اینکه ممکن است بدون اقدامات موثر و گسترده حفظ نشود، قیمت سنگ آهن را به چالش می‌کشد.

وب سایت خبری Economic Daily در روز چهارشنبه هشدار داد که اقدامات حمایتی چین برای بازار املاک این کشور برای تأثیرگذاری به «مدتی زمان» نیاز دارد.

تحلیلگران Sinosteel Futures اعلام کردند که بازار کوتاه مدت سنگ آهن چین بیشتر تحت تاثیر انتظارات کلان قرار دارد.

فعالان بازار در روز جمعه (۹ ژوئن) گزارش دادند انتظار می‌رود تقاضای فولاد در چین در طول تابستان در فعالیت‌های ساخت و ساز داخلی که از این ماه آغاز می‌شود، ضعیف شود.

به نقل از چندین منبع خبری، قیمت میلگرد فولادی چین در بورس آتی شانگهای در روز جمعه (۹ ژوئن) نسبت به روز قبل حدود ۰.۶ درصد افزایش یافت. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی چین در بورس آتی شانگهای در روز جمعه (۹ ژوئن) حدود ۰.۴ درصد و قیمت مفتول فولادی حدود ۱.۱ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافت. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت فولاد ضد زنگ نیز در در بورس آتی شانگهای در روز جمعه (۹ ژوئن) حدود ۰.۲ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۹ ژوئن) اعلام کردند قیمت زغال کک DJMcv۱ در بورس کالای دالیان چین در روز جمعه (۹ ژوئن) ۱.۱ درصد و قیمت کک حدود ۰.۲ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده