تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۰۶۸۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کردستان:

دریافت مجوز برای فرآوری مواد معدنی در شهر مالوجه پیگیری می‌شود

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: تلاش می‌شود مجوز فرآوری مواد معدنی در شهر مالوجه دریافت کنیم که بستر بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

ه گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جمع مردم مالوجه از توابع شهرستان قروه اظهار کرد: کارگروه ویژه‌ای برای مالوجه تشکیل و برنامه‌ریزی لازم برای کار جهشی در این شهر اجرایی شود.

وی افزود: مالوجه از سال ۱۴۰۰ تبدیل به شهر شده و امیدواریم با اقدامات جهادی، تغییر ساختار از روستا به شهر در منظر و سیمای این منطقه قابل رویت باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در این مسیر قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان به شهرداری این شهر کمک شد که پارسال این رقم پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیارد تومان بود و امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری مالوجه پرداخت شده است.

زارعی کوشا ادامه داد: معادل ۶ سال گذشته ماشین‌آلات از سازمان شهرداری‌ها برای استان دریافت شد که مالوجه هم از آن سهم داشت.

وی با اشاره به اینکه آبراهه داخل شهر مالوجه از مدیریت بحران تامین اعتبار و ساماندهی می‌شود، یادآور شد: پروژه نمایشی در دولت سیزدهم اتفاق نمی‌افتد و طرحی تا تکمیل نشود افتتاح نخواهد شد.

دریافت مجوز برای فرآوری مواد معدنی در شهر مالوجه پیگیری می‌شود

استاندار کردستان تاکید کرد: کل نیاز شهر مالوجه به عنوان یکی از مهمترین مقاصد طرح آبرسانی، ۹ لیتر بر ثانیه است و استفاده از این آب برای مصارف غیر شرب باعث شده که مصرف به ۳۰ لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

زارعی کوشا افزود: مردم در مناطق محروم از نظر اشتغال مضیقه بیشتری دارند و کار و ظرفیت‌سازی مناسبی در آن انجام نگرفته است؛ بنابراین نیاز است جوانان مالوجه در همه مشاغل پای کار باشند و کار‌های تولیدی و تبدیلی را کلید بزنند.

وی گفت: در بحث اشتغال کارگروهی ویژه زمینه‌های موجود برای اجرای طرح‌های تولیدی در مالوجه را بررسی خواهد کرد.

تامین آب آشامیدنی مطالبه مردم مالوجه

امام جمعه شهر مالوجه نیز با اشاره به مشکلات این شهر که حدود ۲ سال از عمر شهر شدن آن می‌گذرد، اظهار کرد: جاده شهر که به عنوان جاده دسترسی معادن استفاده می‌شود، به دلیل اضافه‌بار خودرو‌های حامل فرآورده‌های معدنی، جاده‌ای ناایمن است.

حجت‌الاسلام محمد یاری ابراز امیدواری کرد ثمرات حضور میدانی استاندار در میدان عمل برای مردم ملموس باشد.

وی یادآور شد: تامین آب آشامیدنی مطالبه مردم است که قطعی آب نداشته باشند؛ چرا که شاهد قطعی‌های گاه و بیگاه هستیم.

امام جمعه مالوجه اضافه کرد: شهر بودن مالوجه مستلزم امکانات است، ولی شهرداری این شهر کمترین امکانات را دارد و ایجاد مرکز آتش نشانی یکی از الزامات این حوزه است.

حجت الاسلام یاری ادامه داد: نبود شبکه فاضلاب در مالوجه باعث شده تا امکان آسفالت معابر و خیابان‌ها وجود نداشته باشد.

دریافت مجوز برای فرآوری مواد معدنی در شهر مالوجه پیگیری می‌شود

 

روند توسعه بخش دلبران آغاز شده است

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: حصور مدیران، دلگرمی برای مردم است و دشمن از فاصله بین مردم و مسوولان برای رخنه و رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند؛ بنابراین رویکرد استاندار کردستان، اقدامی قابل تقدیر است.

پرویز اوسطی با اشاره به عدم توسعه متوازن در کردستان، افزود: شهر مالوجه از محرومترین مناطق استان است که در گذشته توجه کافی به آن نشده و از اعتبارات متوازن برخوردار نبوده است.

وی با تاکید بر جذب اعتبار مناسب برای ایجاد توسعه متوازن، گفت: روند توسعه بخش دلبران آغاز شده و امیدواریم به جایگاه واقعی خود برسد.

اوسطی با اشاره به تعریف جاده دسترسی به عنوان جاده دسترسی معدن، به امضای تفاهم نامه ۱۳ کیلومتری از دلبران تا قزلجه‌کند اشاره کرد و افزود: نیمی از عملیات اجرایی این طرح با ترک تشریفات، آغاز شده است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید تلاش کند تا نیم دیگر باقیمانده در کمترین زمان ممکن انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مالوجه، دزج و بلبان آباد دهگلان از سال قبل آغاز شده است، گفت: دلبران از ردیف بودجه برخوردار شد و ۲ نقطه دیگر نیز باید دارای ردیف شود.

اوسطی تاکید کرد: معادن دارای صرفه اقتصادی، یک درصد بند پ را برای تقویت زیرساخت‌ها به استان برگردانند.

وی از معادنی خبر داد که در خاک کردستان است، ولی مجوز آن را استان‌های همجوار صادر کرده‌اند و ادامه داد: معادن به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نکرده‌اند.

ورود سازمان نوسازی به توسعه و تجهیز مدارس، تامین قیر مورد نیاز برای خروج مالوجه از بن بست با آسفالت راه دسترسی تا همدان و پروژه چمن مصنوعی، از دیگر مواردی بود که نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد.

مالوجه در فاصله ۳۱ کیلومتری شمال قروه قرار دارد. این شهر پس از قروه، سریش آباد، دزج و دلبران، پنجمین شهر شهرستان قروه به شمار می‌آید.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده