تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۸
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۰۶۹۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فرصت‌ها و تهدید‌های سصفها/ جهش درآمد ماهانه به دنبال افزایش قیمت سیمان

‌می‌متالز - بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت سیمان اصفهان در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، شرکت در این ماه توانست جهش خوبی در درآمد خود ایجاد کند. البته باید خاطرنشان کرد عمده افزایش درآمد شرکت در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل به واسطه افزایش نرخ سیمان بوده است.

به گزارش می‌متالز، گزارش عملکرد ماهانه شرکت سیمان اصفهان در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد شرکت در این ماه موفق شد مقدار تولید خود را نسبت به فروردین‌ماه حدود پنج درصد افزایش دهد. به طوری که مقدار تولید شرکت از ۱۳۸ هزار و ۷۰۲ تن در فروردین امسال به ۱۴۵ هزار و ۸۸۷ تن در اردیبهشت‌ماه رسید.

همچنین مقدار تولید شرکت در مقایسه با تولید ۱۳۷ هزار و ۲۱۵ تنی مدت مشابه سال گذشته نیز حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

البته باید توجه داشت این رشد تولید ممکن است در ماه‌ها آینده ادامه نیابد. چرا که کارشناسان حوزه انرژی، قطعی برق تابستان را تا حد بالایی قطعی می‌دانند. حال شرکت‌های سیمانی از جمله سیمان اصفهان برای جلوگیری از کاهش تولید باید فرصت فعلی را غنیمت شمرند و از تمام ظرفیت تولید خود استفاده کنند تا در آینده حاشیه سودشان آنچنان افت نکند.

فرصت‌ها و تهدید‌های سصفها/ جهش درآمد ماهانه به دنبال افزایش قیمت سیمان

مقدار فروش اردیبهشت

بررسی بیشتر این گزارش نشان می‌دهد، مقدار فروش شرکت نیز روند مقدار تولید را طی کرده است. به طوری که سصف‌ها موفق شد در اردیبهشت امسال ۱۰۶ هزار و ۶۸۲ تن از محصولات خود را به فروش برساند. مقایسه این عدد با مقدار فروش فروردین امسال و اردیبهشت سال گذشته خبر از به ترتیب ۴۷ و ۳۶ درصدی مقدار فروش شرکت در این ماه می‌دهد.

فرصت‌ها و تهدید‌های سصفها/ جهش درآمد ماهانه به دنبال افزایش قیمت سیمان

به این ترتیب سیمان اصفهان موفق شد طی این ماه از فروش محصولات خود ۱۲۳ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این عدد در مقایسه با درآمد فروردین شرکت بیشتر از ۷۶ درصد رشد کرد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۷۳ درصد جهش داشت.

نگاهی به روند نرخ فروش سیمان شرکت نشان می‌دهد جهش مبلغ فروش سیمان اصفهان عمدتا به دلیل رشد ۸۷ درصدی میانیگن نرخ فروش محصولات شرکت نسبت به اردیبهشت سال قبل است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده