تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۶۹۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اجرای طرح پایش خالص فروشی در واحد تولیدی سیمان قاین خراسان جنوبی

‌می‌متالز - طرح پایش کمیت واقعی فرآورده در بسته بندی (خالص فروشی) در واحد تولیدی سیمان شهرستان قائنات اجرا شد.

به گزارش می‌متالز، سرپرست نمایندگی استاندارد قاین در بازدید از واحد تولیدی سیمان قاین، با هدف کنترل وزنی و بررسیاجرای طرح پایش خالص فروشی در واحد تولیدی سیمان قاین خراسان جنوبی برچسب گذاری فرآورده تولیدی، کیسه‌های سیمان را در مرحله بسته بندی، مورد سنجش وزنی قرار داد.

ابدان افزود: اساس این طرح پایش وزنی و بررسی برچسب گذاری محصولات بسته بندی است که بدین صورت فرآورده‌های کمی غذایی، بهداشتی و ساختمانی و .. از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه نمونه برداری می‌شوند و با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق کمی استاندارد مورد آزمون وزنی خالص قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به اینکه پایش کمیت کالا‌های مورد استفاده عموم، به ویژه کالا‌های اساسی جزو اولویت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد و حفظ حقوق مصرف کننده است، اجرای طرح به صورت مستمر در استان جریان دارد.

ابدان افزود: پس از تصویب اجباری شدن استاندارد‌های ملی با عناوین "کمیت فرآورده در بسته بندی ها" و "الزامات برچسب گذاری "در پیش بسته بندی‌ها در آخرین شورای عالی استاندارد با اطلاق کم فروشی رسمی، این تکلیف از سال گذشته بصورت مجدانه با اهتمام سازمان ملی استاندارد و همراهی ادارات کل، بستر سازی، تا با این تکلیف شرعی موجبات رضایت مردم بیش از پیش حاصل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده