تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۷۰۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران عنوان کرد:

فشار وزارت نیرو به فولادی‌ها در حوزه برق/ رفتار کورکورانه به فولادسازان آسیب خواهد زد

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران گفت: وزیر نیرو راهکاری برای کاهش مصرف خانوار در حوزه برق ارائه کرده که براساس آن، با فروش برق به صنایع بالادست زنجیره فولاد با قیمت بالا، تخفیف‌های مصارف خانگی از این ناحیه تأمین شود.

به گزارش می‌متالز، علی محمد ابوئی مهریزی در واکنش به وعده وزیر نیرو برای تأمین ۹۰ درصد برق صنایع کشور و تأثیر آن در کاهش محدودیت‌ها برای فولادسازان اظهارداشت: در جلسه‌ای که فولادی‌ها با وزیر نیرو داشتند، از سوی وزیر نیرو راهکاری برای کاهش مصرف خانوار در حوزه برق ارائه شد مبنی بر اینکه با فروش برق به صنایع بالادست زنجیره فولاد با قیمت بالا، تخفیف‌های مصارف خانگی از این ناحیه تأمین شود، این درحالی است که در چنین شرایطی، برق صنایع فولادی نباید بیشتر از قیمت‌های بین‌المللی باشد.

وی گفت: دولت به واحد‌های تولیدی برای تأمین برق با ساخت نیروگاه فشار می‌آورد و در واقع فولادسازان، علاوه بر تهیه آب و زمین مورد نیاز برای کارخانه، باید برق خود را نیز فراهم کنند.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران تصریح کرد: تمام ابزار موجود و مورد نیاز برای ساخت و تولید را باید خود تولیدکننده تهیه کند، لذا می‌توان گفت صنعت تولید در کشور راه به جایی نخواهد برد، این درحالی است که فراهم کردن زیرساخت‌ها بر عهده تولیدکننده نیست، اما در صورتی که قیمت برق با نرخ جهانی برابر شود، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

به گفته ابوئی مهریزی، وضعیت به گونه‌ای شده که برق کارخانه‌ای که به تازگی وارد خط تولید شده است، نمی‌تواند به میزان کافی تولید داشته باشد، چرا که برق آن باید مانند سایر کارخانجات قطع شود.

وی در پایان اظهارداشت: با وجود اینکه ساخت کارخانه جدید فولادی می‌تواند در رشد تولید، اشتغال و جلوگیری از تورم تأثیر داشته باشد، اما در زمینه برق آن سخت‌گیری می‌شود به گونه‌ای که این تولیدکننده باید در حد روشنایی از برق موجود استفاده کند. البته این عملکرد با فرمایشات مقام معظم رهبری مغایرت دارد. در نهایت چنین رفتار کورکورانه‌ای به راحتی به صنعت فولاد و به ویژه تولیدکنندگان آسیب خواهد زد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده