تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۷۰۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

دست بالای فولاد خوزستان در بازار شمش فولادی

‌می‌متالز - فولاد خوزستان با برنامه ریزی و همچنین رکوردشکنی در تولید توانست در ۲ ماهه ابتدایی سال یکه تاز بازار فروش شمش باشد. حجم معاملات شمش فولاد خوزستان در رینگ داخلی بورس کالا در ۲ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۹ درصد افزایش یافته است. این اتفاق علاوه بر آنکه توانست «فخوز» را صدر نشین کند، می‌تواند این مجموعه را به اهداف پیش بینی شده برای ۱۴۱۰ و دستیابی به سهم ۲۵ درصدی در صنعت فولاد نزدیک کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده شمش فولادی توانست در ۲ ماهه ابتدای بالاترین سهم را در تامین شمش بازار داخلی از آن خود کند.

این نقش آفرینی حاکی از نقشه راه دقیق و کارشناسی شده فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ است که تلاش می‌کند نقشی بیش از پیش داشته باشد.

فولاد خوزستان در این راستا رکورد شکنی در تولید را هم به ثبت رسانده است. ثبت هفت رکورد در تولید در ماه فروردین باعث شد تا حضور فولاد خوزستان در بازار شمش به سمتی برود که یکه تاز بازار شود.

از سویی دیگر با بهره برداری از پروژه مگامدول زمزم ۳ می‌توان شاهد نقش آفرینی بیشتر این مجموعه در بازار داخلی و به دنبال آن بازار صادراتی بود.

حجم معاملات شمش فولاد خوزستان در رینگ داخلی بورس کالا در ۲ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۹ درصد افزایش یافته است. این به معنای افزایش درآمد‌های این مجموعه در ۲ ماهه ابتدایی سال است که می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های سال جاری این مجموعه اثر گذار باشد.

در حال حاضر فولاد خوزستان در تلاش است تا با راه اندازی پروژه آهن اسفنجی (زمزم۳) میزان تولید را افزایش دهد. بدون شک با راه اندازی این پروژه بخشی از چالش‌های فولاد خوزستان در تامین مواد اولیه رفع خواهد شد. این پروژه بزرگترین پروژه آهن اسفنجی کشور است که در ارتقای جایگاه فولاد خوزستان در بازار نقش آفرین خواهد بود.

فولاد خوزستان در تلاش است تا در افق۱۴۱۰ سهمی ۲۵ درصدی در صنعت فولاد کشور داشته باشد و سند چشم انداز خود را در این راستا تدوین کرده است. این مجموعه در تلاش است تا با افزایش سهم فروش درآمد‌های خود را افزایش دهد و در نهایت به افزایش بهره وری دست پیدا کند.

اما دستیابی به این جایگاه چطور محقق شده است؟

بی تردید بخشی از این برنامه ریزی مربوط به سال گذشته بوده است. این مجموعه با مدیریت انرژی و برنامه ریزی در راستای افزایش تولید توانست در فروردین سال جاری رکورد‌های متفاوتی در تولید را به ثبت برساند.

اما بخشی از این برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۲ می‌تواند دستخوش چالش‌های انرژی شده و توانمندی‌های این مجموعه در راستای دستیابی افزایش تولید را تحت تاثیر قرار دهد. مدیریت انرژی در سال جاری یکی از ارکان مهم برای ثبیت جایگاهی است که فولاد خوزستان در ۲ ماه ابتدایی سال به آن دست یافته است.

نگاه مدیریتی در فخوز در جهتی است که این مجموعه بتواند به سهمی ۲۵ درصدی در ۱۴۱۰ دست پیدا کند، اما تحقق آن در کنار رکورد شکنی در تولید نیازمند رفع بیشتر چالش هاست.

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده