تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۳۰۷۰۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

محصولات فولادی همچنان ریزشی در بازار‌های جهانی

‌می‌متالز - ریزش قیمت فلزات پایه در بازار‌های جهانی متوقف شد، ولی در بازار فلزات و محصولات فولادی قیمت‌ها همچنان ریزشی عمل می‌کنند. هفته گذشته نیز در ادامه ۳ ماه قبل قیمت محصولات فولادی کاهش پیدا کرد، اگرچه کاهش قیمت‌ها شدت چند ماه گذشته را ندارد، ولی بازدهی هفتگی بخش بزرگی از بازار محصولات فولادی قرمز است.

به گزارش می‌متالز، ریزش قیمت محصولات فولادی برای سومین هفته متوالی ادامه پیدا کرد، اگرچه با توجه به ثبات قیمت در بازار فلزات پایه شاید کاهش قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی نیز متوقف شود. بررسی بازار محصولات فولادی در طول یک هفته گذشته نشان می‌دهد همچنان بخش بزرگی از بازار بازدهی هفتگی منفی به ثبت رساندند، ولی بر خلاف هفته‌های گذشته ریزش قیمت‌ها زیاد نیست.

کادمیوم ۹۹.۹۹ درصد با کاهش قیمت ۹.۵ درصدی در طول هفته گذشته ریزشی‌ترین محصول در بازار فلزات بود. پس ازآن پریمیوم روی نیز ۷.۱ درصد کاهشی بود. در نیمه سبز بازار زغال‌سنگ کک‌شو چین با ۶.۵ درصد افزایش قیمت صعودی‌ترین فلز هفته بود. نوسان هفتگی بعضی از فلزات و محصولات فولادی به قرار نمودار زیر است:

محصولات فولادی همچنان ریزشی در بازار‌های جهانی

نوسانات هفتگی بخش بزرگی از بازار فلزات بین ۱ درصد صعودی تا ۱ درصد نزولی بود از این رو می‌توان نتیجه گرفت موج نزولی قوی در بازار وجود ندارد.

ورق فولادی

نوسانات ورق‌های فولادی در طول هفته گذشته بین مثبت ۲ درصد تا منفی ۲ درصد بود. ورق گالوانیزه وارداتی امارات با ۱.۹ درصد ریزش نزولی‌ترین ورق بود در مقابل ورق گرم فوب چین با رشد قیمت ۲.۱ درصدی صعودی‌ترین عضو در بازار ورق‌های فولادی بود.

محصولات فولادی همچنان ریزشی در بازار‌های جهانی

بخش بزرگی از بازار ورق‌های فولادی نیز هفته کم نوسانی را پشت سر گذاشتند. نوسانات در این بخش از بازار کمتر از ۱ درصد بود.

بیلت

بیل در بازار‌های جهانی هفته سبزی را به ثبت رساند و قیمت اکثر بیلت‌ها صعودی بود به جز بیلت فوب هند که با کاهش ۱ درصدی همراه شد. بیلت فوب ایران و بیلت وارداتی چین نیز تقریبا هفته بدون نوسانی را به ثبت رساندند.

محصولات فولادی همچنان ریزشی در بازار‌های جهانی

در روز‌های پایانی هفته اخبار منفی از بازار‌های بیلت و اسلب منتشر شد. به نظر می‌رسد تجار به خصوص تجار روسی با ارائه تخفیف در تلاش برای فروش بیشتر بیلت و اسلب هستند. در صورت ادامه‌دار بودن این روند احتمالا باید منتظر کاهش قیمت بیلت و اسلب در طول هفته آینده باشیم.

اسلب

تخفیف تجار روسی به خریداران اسلب محصول این کشور با ریزش دسته‌جمعی قیمت اسلب در بازار‌های جهانی همراه شد. اسلب یکی از ریزشی‌ترین هفته‌ها را تجربه کرد. نشریه متال بولتن نیز در آخرین شماره خود مدعی شد فعالان بازار چین چشم‌انداز مثبتی از قیمت اسلب ندارند با این حساب شاید اسلب هفته آینده را با همین روند ادامه دهد.

محصولات فولادی همچنان ریزشی در بازار‌های جهانی

در بازار جهانی، اسلب صادراتی ایران با کاهش ۳.۱ درصدی قیمت پرچم‌دار ریزش قیمت‌ها در بازار اسلب بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده