تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۶۴۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش میزان صادرات محصولات فولادی چین

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده میزان صادرات محصولات فولادی چین در ماه می ۲۰۲۳ افزایش یافت و برعکس میزان صادرات آلومینیوم و خاک کمیاب کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۴۷۵۳۶۷.۸ میلیون تن آلومینیوم خام به کشور‌های خارجی صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات آلومینیوم خام از چین به کشور‌های دیگر در می ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۹.۷ درصد کاهش داشته است.

معامله گران در روز شنبه (۱۰ ژوئن) اعلام کردند با توجه به داده‌های منتشر شده، میزان صادرات آلومینیوم از چین در مجموع از ژانویه تا می ۲۰۲۳ به ۲،۳۱۵،۰۰۱ تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات آلومینیوم خام از چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰.۲ درصد افت داشته است.

فعالان بازار در روز شنبه (۱۰ ژوئن) گزارش دادند چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۸.۳۶ میلیون تن فولاد نهایی به کشور‌های دیگر صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات فولاد نهایی از چین در می ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۱۰ ژوئن) گزارش دادند میزان صادرات فولاد نهایی از ژانویه تا می ۲۰۲۳ در چین به ۳۶.۳۶ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان صادرات فولاد نهایی از ژانویه تا می ۲۰۲۳ در چین نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۴۰.۹ درصدی همراه بوده است.

به نقل از برخی تاجران، چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۴۵۷۶ میلیون تن خاک کمیاب به کشور‌های دیگر صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات خاک کمیاب از چین در می ۲۰۲۳ کاهش ۵.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل تجربه کرده است.

فعالان بازار در روز شنبه (۱۰ ژوئن) گزارش دادند در مجموع میزان کل صادرات از ژانویه تا می ۲۰۲۳ در چین به ۲۰۹۸۷.۲ میلیون تن رسید. این در حالی است که مجموعمیزان کل صادرات چین از ژانویه تا می ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴.۴ درصد کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده