تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۷:۴۱
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۷۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گفتگوی پوتین با همتای الجزایری خود درباره مبادله با ارز‌های ملی

‌می‌متالز - رییس جمهور روسیه در جریان دیدار با همتای الجزایری خود در مسکو درباره جایگزینی دلار و استفاده از ارز‌های ملی در روابط تجاری گفتگو کرد.

به گزارش می‌متالز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان دیدار با «عبدالمجید تبون»، رئیس‌جمهور الجزایر با وی درباره گسترش مبادله با ارز‌های دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌ها برای گسترش مبادلات با ارز‌های ملی «جهت محافظت از مبادلات دوجانبه در برابر اثرگذاری کشور‌های ثالث و تحولات منفی مربوط به بازار‌های مبادلات بین‌المللی» از جمله موضوعات محل رایزنی میان سران دو کشور در جریان سفر تبون به مسکو بود.

پوتین در یک نشست خبری مشترک با همتای الجزایری خود گفت: «تماس‌های ما با کشور‌های آفریقایی بیشتر از هر زمان دیگر است و سفر رئیس‌جمهور به وضوح این را نشان می‌دهد.»

در مقابل عبدالمجید تبون نیز گفت: «فشار‌های غربی تأثیری بر حمایت الجزائر از روسیه ندارد» او در ادامه گفت که روسیه و الجزائر شاهد عمیق‌تر شدن روابط میان خود هستند.

رئیس‌جمهور الجزایر افزود: «روابط دو کشور از ۶۰ سال پیش هیچ تغییری نکرده و الجزائر همواره از روسیه حمایت کرده است. الجزایر به لطف حمایت روسیه توانسته استقلال خود را حفظ کند، روسیه با کمک تسلیحاتی در شرایط سخت به الجزایر در این راستا یاری رساند».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده