تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۶۸۸۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلار از سیستم تبادلات ایران و روسیه حذف می‌شود؟

می متالز - معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران خبر داد دو کشور ایران و روسیه درخصوص مبادلات تجاری از طریق ارزهای ملی توافق کردند.

به گزارش می‌متالز، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در گفتگویی با اشاره به استفاده از سیستم تبادل بانکی روسیه در ایران گفت که با قوی شدن گروه بریکس، دلار از مبادلات مالی کشور‌های عضو حذف می‌شود.

 مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در صورت قوی شدن گروه بریکس، دولار از مبادلات مالی کشور‌های عضو حذف خواهد شد.

صفری تاکید کرد: اکنون مساله مهمی داریم و آن وارد شدن به اورآسیا، شانگ‌های و بریکس است و امیدوارم با تلاش مقامات ذیربط این امر محقق شود.

وی درخصوص فعالیت در داخل سازمان شانگ‌های نیز خاطرنشاد کرد: ایران امیدوار است که ارز واحد پیشنهادی به زودی برای معاملات مالی و تجاری کشور‌های عضو این سازمان تصویب شود.

معاون وزیر خارجه در ادامه گفت: تهران و مسکو برای انجام مبادلات مالی پیشنهاد سیستم جدید به جای سوئیفت را مطرح کردند و اکنون تقریبا به توافق خوبی در این راستا رسیدیم.

مهدی صفری همچنین تاکید کرد که دو کشور ایران و روسیه به توافقی درخصوص مبادلات تجاری از طریق ارز‌های ملی دست یافتند.

صفری درخصوص فعال شدن سیستم مالی روسیه (میر) در ایران نیز تاکید کرد: فکر کنم که نظام کارت بانکی «میر» به زودی در ایران فعال شود و درخصوص به کارگیری آن در کشور توافق شده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده