تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۷۲۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار با دبیرکل امورخارجه بورکینافاسو مطرح شد؛

تاکید بر گسترش روابط تجاری و انتقال تکنولوژی به بورکینافاسو

‌می‌متالز - سرپرست سازمان توسعه تجارت در دیدار با با دبیرکل وزارت امورخارجه بورکینافاسو، بر لزوم گسترش روابط تجاری ۲ کشور و انتقال تکنولوژی از ایران به بورکینافاسو تاکید شد.

به گزارش می‌متالز، «عیسی بورو» دبیرکل وزارت امورخارجه بورکینافاسو با حضور در سازمان توسعه تجارت با «مهدی ضیغمی» سرپرست این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر گسترش روابط تجاری به موازات روابط سیاسی تاکید کردند و به برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های تجاری که قرار است در کمیسیون مشترک ۲ کشور مطرح شود، پرداختند.

ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت در این نشست، بر لزوم اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌های ۲ کشور تاکید کرد و افزود: ایران آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و فناوری‌های مرتبط با نانو تکنولوژی به بورکینافاسو است.

وی ادامه داد: گسترش روابط تجاری بدون آشنایی تجار از یکدیگر امکان پذیر نیست و لازم است تا همایش‌های آشنایی با فرصت‌های تجاری بورکینافاسو و ایران برای تجار ۲ کشور برگزار شود.

عیسی بورو، دبیرکل وزارت امورخارجه بورکینافاسو نیز با استقبال از اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری، ایده برگزاری همایش فرصت‌های تجاری را قدمی بزرگ در آشنایی تجار با یکدیگر خواند و تاکید کرد: آماده صدور ویزا برای تجار ایرانی هستیم و از آن‌ها در کشور خود استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ارتباط از طریق اینترنت خوب است، اما تا زمانی که تجار محصولات یکدیگر را از نزدیک نبینند، آن ارتباط واقعی شکل نمی‌گیرد.

دبیرکل وزارت امورخارجه بورکینافاسو همچنین به بازدید خودو هیأت همراه از نمایشگاه اگروفود اشاره کرد و یادآور شد: در این بازدید توانستیم صنعت‌هایی که برای رفع نیاز‌های خود لازم داریم، را شناسایی کنیم.

بورو با تحسین ایران به عنوان کشوری که تمام نیاز‌های خود به تکنولوژی را با تکیه بر توان داخل برطرف می‌کند، گفت: از شما می‌خواهیم به ما در راه تبدیل شدن به کشوری مانند ایران کمک کنید.

در ادامه طرفین به گفتگو در خصوص نحوه تعامل کمیته‌های تجاری کمیسیون مشترک پرداختند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده