تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۴۱۲
کد خبر: ۳۰۷۳۱۶
سرویس خبر : انرژی

مدیرعامل اسبق راه آهن مدیرعامل مپنا شد

‌می‌متالز - مدیرعامل اسبق راه آهن سعید محمدزاده، به عنوان مدیرعامل مپنا جایگزین عباس علی آبادی شد.

به گزارش می‌متالزبه نقل از برق نیوز، سعید محمدزاده متولد ۱۳۴۶ و دارای مدرک دکتری مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران است و در حوزه خط و سازه‌های ریلی فعالیت دارد. تحصیلات دانشگاهی وی در مقاطع دکتری مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران (۱۳۸۱)، کارشناسی ارشد مهندسی عمران - سازه، دانشگاه علم و صنعت ایران (۱۳۷۳)، کارشناسی مهندسی عمران - عمران، دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۶۹) است.

از جمله سوابق شغلی و اجرایی وی نیز می‌توان به عضویت در هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران از سال ۱۳۸۷ تاکنون، عضوهیات علمی گروه عمران دانشگاه فنی - مهندسی دانشگاه بوعلی سینا از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸، معاون آموزشی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، مدیرکل اداره خط و سازه‌های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسین مشاور مترا از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ و معاون فنی و زیربنایی از مهر ۹۲ لغایت مهر ۹۵ اشاره کرد.

سعید محمدزاده با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و تصویب هیات وزیران در تاریخ ۱۳۹۵/۹/۱۴ به سمت معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود.

محرابیان تلاش داشت برخی از نزدیکانش نظیر محمودکمانی ریاست فعلی ساتبا و یا اکبری ریاست فعلی ساتکاب را به عنوان جایگزین علی آبادی معرفی نمایید که در نهایت گزینه مورد نظر آستان قدس رضوی به عنوان سهامدار عمده مپنا توانست بر این صندلی مهم مدیریتی صنعت برقی تکیه بزند. برای اولین بار است که یک مدیر غیرمرتبط با صنعت برق به مدیریت مپنا دست می‌یابد این درحالی است که عمده فعالیت‌های مپنا در حوزه صنعت برق است. البته مپنا در صنایع ریلی هم فعالیت‌های مختلفی داشته که در مقایسه با حوزه‌های کاری عمده آن در بخش برق ناچیز است.

منبع: برق نیوز

عناوین برگزیده