تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۰۷۴۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته خبر داد؛

دولت مسوولیت هوشمندسازی معادن را به صحا سپرد/ حمایت از پارک‌های علم و فن‌آوری و بازار‌های فن‌آوری

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اعلام کرد که صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سیاست‌های جدید وزارت صمت و هیأت دولت، مسئولیت تامین مالی توسعه فن‌آوری و هوشمندسازی در صنایع و معادن را بر عهده گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «مهندس محسن نادری‌منش» مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست هوشمندسازی معادن در ایران گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سیاست‌های جدید وزارت صمت و هیأت دولت، مسئولیت تامین مالی توسعه فناوری و هوشمندسازی در صنایع و معادن را بر عهده گرفته است.

وی ضمن اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر صحا درخصوص هوشمندسازی معادن، اظهارکرد: هوشمندسازی معادن جزو اولویت‌های صحاست و باید تلاش کنیم تا توسعه بخش صنایع معدنی از طریق افزایش بهره وری و کیفیت و استفاده از ابزار‌های نوین اتفاق بیفتد.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه پیش فرض ما برای حضورمان در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی است، یادآور شد: مشتریان بخش‌های خصوصی و تعاونی می‌توانند بخش‌های دولتی باشند، ولی حمایت‌ها و ارائه خدمات صحا به گروه بنگاه‌های خصوصی و تعاونی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس اعتبارات خاصی برای هوشمندسازی معادن در نظر گرفته‌اند که در برنامه‌های کلیدی برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده، تاکید کرد: نوع خدمات و انتظارات‌مان به‌طور مستقیم در قالب ارائه تسهیلات و وام برای تحقیقات، فروش، صادرات و برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه در گردش و فاینانس داخلی است و همچنین خدمات بیمه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد.

نادری‌منش با اشاره به انجام خدمات ضمانت‌نامه‌های انجام کار و تعهد پرداخت و موارد گمرکی، خاطرنشان کرد: صحا مزیت‌هایی نسبت به بانک‌ها دارد و آن اینکه سپرده اولیه نمی‌گیرد و نرخ‌های پایین‌تری دارد، چون طرح‌ها مورد بررسی فنی و اقتصادی قرار می‌گیرند و می‌توانیم بر این اساس مدیریت ریسک داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت‌های غیرمستقیم، چون سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صندوق‌های فرابورسی تصریح کرد: حداقل دو صندوق فرابورسی داریم و یک صندوق هزار میلیاردی مخصوص هوشمندسازی معادن نیز در دست آماده‌سازی و تعیین تعداد شرکاست.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه به واسطه حضور ۲۰ ساله در عرصه صنعت اطلاعاتی از زنجیره‌های کشور در بنگاه‌های فن‌آور داریم و بخشی از ایجاد زنجیره‌های تامین مالی صنایع پیشرفته را پیگیری می‌کنیم، گفت: در ابزار‌های تامین ملی غیرمستقیم می‌توانیم از پارک‌های علم و فن‌آوری و بازار‌های فن‌آوری حمایت کنیم، ولی باید ابزار‌های آن براساس اطلاعات و سیاست‌ها در اختیارمان قرار گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده