تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۴۹۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش هزینه‌های تمام شده با هوشمندسازی معادن

‌می‌متالز - مدیر آموزش ایمیدرو گفت: هوشمند سازی معادن موجب افزایش شاخص‌های بهره وری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: کاهش هزینه‌های تمام شده با هوشمندسازی معادنایمیدرو تلاش می‌کند در حوزه ارتقاء بهره وری معادن و همینطور بکارگیری فناوری‌های نوین در استحصال مواد معدنی برنامه‌هایی را اجرا کند.

ملاطاهری در بازدید از معادن سنگ آهن سنگان افزود: "یکی از اهداف ما این است که بتوانیم در مجموعه معادن سنگان مباحث مربوط به هوشمندسازی معادن و همینطور استفاده از روش‌های نوین اکتشاف را در دستور کار قرار دهیم و به دنبال این هستیم که سطح قطعیت ذخایر را در مجموعه سنگان ارتقاع بخشیم".

وی ادامه داد: استفاده از این فناوری‌های نوین و همینطور هوشمندی و ارتقاء بهره وری، هزینه‌های تمام شده استخراج را کاهش داده، وقتی هزینه تمام شده کاهش پیدا کند، حاشیه سود بالاتر می‌رود و پایداری تولید سنگ آهن برای شرکت‌های فولادی محقق می‌شود.

ملاطاهری خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی معادن هزینه‌های تمام شده کاهش پیدا می‌کند و می‌توان با ابزار و امکانات موجود بیشترین بازده و افزایش تولید را رقم زد.

وی ادامه داد: سنگان خواف یکی از هدف‌های اصلی برای اجرای مدل هوشمند سازی معادن خواهد بود.

بیش از یکصد میلیون تن عملیات معدنکاری در سال جاری در دستور کار است

سرپرست مجتمع سنگ آهن سنگان هم گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بیش از یکصد میلیون تن عملیات معدن کاری برای اولین بار در کشور و مجتمع سنگان را رقم بزنیم.

محمد گل محمدی افزود: این حجم از تولید و عملیات معدنکاری باعث رشد اشتغال مستقیم و رشد بهره وری منطقه و عواید مستقیم و غیر مستقیم است که در پهنه صنعتی معدنی سنگان محقق خواهد شد.

وی گفت: مجموعه طرح‌های توسعه که در سنگان با رویکرد رشد تولید و کشف ذخایر جدید متمرکز شده، در حوزه‌ی اکتشاف با هماهنگی سازمان ایمیدرو و وفق مجوز‌های صادره، امسال شروع ۳۰ هزار متر عملیات حفاری اکتشافی را داریم که ظرف مدت ۳ سال این عملیات انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده