تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۷۷۴۰
سرویس خبر : انرژی
روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نقتی منطقه قم خبر داد:

همراه با کارمند حراست منطقه قم "از بلندترین قله‌ها تا دورافتاده‌ترین غارها"

‌می‌متالز - پا‌های بی قرار در مسیر فتح قله‌ها و کشف ناشناخته‌ها آرام ندارد. بعد از ۷ بار صعود زمستانی به قله دماوند طی ۲ سال گذشته، اکنون به جستجو در غار‌ها می‌پردازد تا زندگی پرتکرار در قرن آهن و سیمان را با سکوتی هر چند کوتاه در دل زمین، از خمودگی برهاند.

به گزارش می‌متالز، مهدی شکر از کارمندان حراست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم روز پنجشنبه هفته گذشته ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ در سفری یک روزه به شهرستان تفرش؛ به اکتشاف در غار امجک پرداخت. شکر در این باره گفت: غار امجک در نزدیکی روستای احمدآباد، از توابع شهرستان تفرش و در ارتفاعات کوه امجک واقع شده است. با قرارگیری در ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا، این غار شامل چهار تالار می‌شود که برای پیمایش آن به تجهیزات و دانش غارنوردی نیاز است. پس از ورود به غار، منطقه استلاگیت‌ها و استلاکمیت‌ها قرار دارد و پایین‌تر از آن دهلیزی با حوض پر آب قابل مشاهده می‌شود. با پیشروی در غار، بخشی زیبا با گل‌فشنگ‌های سقف و دیوار را می‌توان دید.

وی افزود: غارپیمایی فرصتی است برای کشف؛ امکانی برای شناخت و راهی برای کاوش جهان تاریک درون این سیاره که دانسته‌هایمان از آن، بسیار کمتر از چیزی است که از آسمان و کهکشان می‌دانیم. غار‌ها از شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین مخلوقات پروردگار هستند که حاصل هزاران و شاید میلیون‌ها سال فعالیت زمین می‌باشد. غار‌ها در دنیا از اهمیت زیادی برخوردارند و نه تنها از لحاظ گردشگری اهمیت بسیاری دارند بلکه از لحاظ علمی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

ضمن آرزوی موفقیت‌های ورزشی بیشتر برای این همکار پرتلاش، عکس‌های ارسالی ایشان از غار شگفت انگیز امجک را به نظاره مینشینیم.

همراه با کارمند حراست منطقه قم

همراه با کارمند حراست منطقه قم

همراه با کارمند حراست منطقه قم

همراه با کارمند حراست منطقه قم

همراه با کارمند حراست منطقه قم

همراه با کارمند حراست منطقه قم

منبع: شرکت ملی پخش فرآورده های نقتی ایران

عناوین برگزیده