تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۷۵۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل بازرسی استان فارس مطرح کرد؛

مغایرت پرونده مالیاتی برخی معادن و واحد‌های صنفی در فارس

‌می‌متالز - مدیرکل بازرسی فارس به بازرسی از سازمان امور مالیاتی استان گفت: در خصوص معادن استان بیش از هزار میلیارد برگ تشخیص صادر شده است و برداشت این است بیش از هزار میلیارد تومان مالیات باید از این طریق اخذ شود.

به گزارش می‌متالز، کاظم اکرمی افزود: البته این موضوع فقط به معادن ختم نمی‌شود، تعدادی از واحد‌های صنفی هم پرونده مالیاتی نداشتند، بعضی دیگر پرونده داشتند برگ تشخیص هم صادر شده، اما میزان برگ تشخیص به اندازه‌ای که باید نبوده است.

وی ادامه داد: به عنوان اگر محصولی ۵۰۰ هزار تن برداشت شده برگ تشخیص تنها برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتن صادر شده است.

مدیرکل بازرسی فارس با بیان اینکه در مجموع ۱۵۸ بازرسی برنامه‌ای و مستمر داشته‌ایم، گفت: خروجی این بازرسی‌ها ۳۳ گزارش کیفری بوده و ۵۴ گزارش تخلفات اداری نیز به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارسال شده است.

اکرمی ادامه داد: گزارش‌های هشداری نیز داده شده که تا قبل از وقوع اتفاق و تخلف بوده است که از این میزان ۱۱۲ گزارش به دستگاه‌ها داده شده است و منتظر اصلاح هستیم.

وی افزود: برای تثبیت جانمایی ۴ هزار و ۲۳۶ هکتار اقدام کردیم و ثبت کاداستر شده است.

مدیرکل بازرسی استان فارس گفت: دریافت کارمزد اضافه در بانک‌ها نیز تخلف دیگری بود که متوجه و آن را اصلاح و وجوه برگردانده شد.

اکرمی با اشاره به شناسایی ۲۶۴ تن روغن خوراکی غیر استاندارد در استان و توزیع برنجی که کیفیت آن با مهر روی کیسه مغایرت داشته است، ابراز کرد: ۶۵ میلیارد ریال در دستگاه‌ها مازاد پرداخت داشتند که وجه برگردانده و با متخلف برخورد شد.

وی ادامه داد: در خصوص قاچاق سوخت بازرسی داشتیم و مشخص شد افرادی در سامانه "سدف" برای درخواست سوخت تقاضا می‌دهند و اینکه بررسی شود آیا منطبق با واقعیت است یا نه و ایراد در فرآیند مشخص شد و براساس اعلام شرکت پخش فراورده‌های نفتی ۴۰ میلیون لیتر مغایرت شناسایی، رفع و از قاچاق سوخت جلوگیری شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده