تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۳۰۶۶۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واریز ۱۵۰ میلیارد سهم مالیاتی استان همدان توسط کارخانجات صنعتی صبانور

‌می‌متالز - نماینده مردم اسدآباد در مجلس از واریز ۱۵۰ میلیارد تومان از سهم استان همدان از مالیات بر ارزش افزوده کارخانجات صبانور مستقر در اسدآباد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، کیومرث سرمدی‌واله اظهار کرد: مالیات کارخانجات صبانور مستقر در اسدآباد از سال‌ها پیش به حساب استان کردستان واریز می‌شد که با پیگیری‌های انجام شده ۱۵۰ میلیارد تومان از سهم مالیاتی و طلب سه سال گذشته از کارخانجات صبانور مستقر در اسدآباد به حساب سازمان مالیاتی استان واریز شد و پرونده مالیاتی آن به همدان آمد و این میزان مالیات واریز شده براساس شاخص جمعیتی توزیع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت کارخانه فرومنگنز اسدآباد در سال گذشته بیان کرد: این کارخانه صنعتی بزرگ استان همدان در حال حاضر برای بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه اشتغال به همراه داشته است.

سرمدی‌واله با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ روستا و شخم‌زار‌های جاده‌های روستایی شهرستان طی سال گذشته و امسال، بهسازی و آسفالت شده اند، خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌های نیمه تمام و به خواب رفته شهرستان امروز در حال اجرا بوده و یا در آستانه افتتاح هستند.

وی با بیان اینکه گردنه اسدآباد در لیست ۱۰ جاده پرخطر و پرحادثه کشور به شمار می‌رفت، گفت: بعد از اجرای پروژه نصب نیوجرسی در محور گردنه آمار تصادفات بزرگ و منجر به مرگ در این حذف شده و به صفر رسیده و همین امر گردنه اسدآباد را از لیست ۱۰ جاده مرگبار کشور خارج کرده است.

سرمدی‌واله از مرتفع شدن مشکل ۲۰ ساله مسکن فرهنگیان این شهرستان خبر داد و یادآور شد: فرهنگیان شهرستان حدود ۲۰ سال پیش برای صاحبخانه شدن پول مورد نیاز زمین را پرداخت کرده بودند، اما هیچ زمینی به آن‌ها برای احداث مسکن داده نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده مشکل آن‌ها مرتفع شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز پروژه بزرگ احداث دومین بیمارستان اسدآباد بعد از شش سال از تعطیلی بیمارستان قدیمی امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: برای ساخت بیمارستان جدید بنای قدیمی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) تخریب شد و بیمارستان جدید ۱۲۸ تختخوابی در حال ساخت است.

سرمدی‌واله از تصویب ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: با دریافت مجوز ماده ۲۳، اعتبار سال اول طرح از محل ملی تنها ۳.۵ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده این میزان اعتبار در کمیسیون تلفیق مجلس و قانون بودجه به ۶۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تلاش برای حل مشکل سند زمین و آغاز احداث بیمارستان جدید از ۲.۵ سال قبل شروع شد و بعد از جلسات متعدد به سرانجام رسید، گفت: حل مشکل سند زمین پروژه، دریافت مجوز ماده ۲۳ پروژه از سازمان برنامه و افزایش اعتبار اولیه پروژه از جمله اقدامات انجام شده برای احداث دومین بیمارستان شهرستان اسدآباد بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده