تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۷۷۴۳

بازدید معاون رئیس جمهور از خط راه آهن قزوین- زنجان- تبریز

‌می‌متالز - معاون هماهنگ کننده رئیس جمهور در بازدید از خطوط راه آهن قزوین گفت: ساخت خط یک راه آهن تهران- تبریز به اتمام رسیده و احداث خط دوم آن تا بُستان‌آبان انجام شده که تا پایان دولت سیزدهم به طور کامل افتتاح می‌شود.

به گزارش می‌متالز، منصوری معاون هماهنگ کننده رئیس جمهور در بازدید از خطوط راه آهن قزوین-بازدید معاون هماهنگ کننده رییس جمهور و مدیرعامل راه آهن از خطوط راه آهن قزوین- زنجان- تبریز زنجان- تبریز گفت: احداث خط دوم راه آهن تهران- تبریز هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه ملی است و دسترسی‌های اصلی ریلی در حوزه اقتصادی را فراهم می‌کند.

منصوری تاکید کرد: در اجرای طرح مشکلی نیست و این پروژه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و شرکت راه آهن و استانداری زنجان هزینه‌ها را به طور مشارکتی پرداخت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده رئیس جمهور اظهار داشت: انتقال خطوط راه آهن، برخی دسترسی‌ها را محدود می‌کند و زیر گذر‌ها و دیوار‌های حفاظتی در اطراف این راه آهن احداث می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: انتقال خط از داخل شهر تاکستان به خارج از شهر ممکن نیست چرا که مسیر را ۲۴ کیلومتر دور‌تر می‌کند و ۶ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، برای ایمنی بیشتر از دیوار‌های حفاظتی و زیر گذر اطراف ریل راه آهن در این مسیر استفاده می‌شود.

صالحی مدیر عامل راه آهن هم گفت: امروز تصمیماتی برای تکمیل احداث خط دوم قزوین- زنجان گرفته شد.

در حوزه تقسیمات کشوری راه آهن منطقه بندی است و در این حوزه در حال تجدید نظر هستیم. استان‌هایی که مدیریت متمرکز راه آهن ندارند شیوه مدیریتشان تغییر می‌کند.

اعلایی استاندار قزوین هم گفت: قزوین شاهراه ارتباطی کشور است و باید تمرکز در توسعه این ظرفیت داشته باشیم تا مسیر ریلی کشور توسعه یابد.

در ادامه جلسه، تصمیماتی برای بازسازی ایستگاه راه آهن قزوین گرفته شد.

دو خطه شدن راه آهن قزوین- زنجان در استان موانعی وجود دارد که مقرر شد برای استفاده مناسب از مسیر ریلی، این موانع برطرف شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده