تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۰۸۰۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصناف نقطه اتکای گیلان در تامین و تنظیم بازار هستند

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان وجود واحد‌های صنفی، اتحادیه‌ها و شرکت‌های پخش را نقطه اتکای استان در تامین و تنظیم بازار گیلان دانست و افزود: این واحد‌ها حلقه اتصال بین تولید و مصرف و تکمیل کننده زنجیره تولید تا عرضه هستند.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری عصر چهارشنبه در نشست با اتحادیه‌ها و اعضای اتاق اصناف رشت با بیان اینکه اصناف از یاران صدیق دولت هستند که در موضوعات اقتصادی همواره پیشقدم بوده اند، گفت: اصناف گیلان در اتفاقات اخیر نسبت به سایر استان‌ها کمترین مشکل را داشتند و کارنامه درخشانی در همراهی با دولت دارند.

وی افزود: اصناف و بازاریان و بخش دولتی در این شرایط سخت اقتصادی نیاز به تعامل و همفکری بیشتر با یکدیگر دارند و باید همپوشانی داشته باشند تا بتوانند به ماموریت‌هایی که در وضعیت فعلی بر عهده دارند به درستی عمل کنند.

وی بابیان اینکه ما قدردان تلاش‌های ۱۴۱ هزار واحد صنفی استان هستیم، عنوان کرد: وجود ۳۱۷ اتحادیه در کل استان گیلان و ۱۷۶ شرکت پخش، این مجموعه نقطه اتکای تامین و تنظیم بازار گیلان و حلقه اتصال بین تولید و مصرف و همچنین تکمیل کننده زنجیره تولید تا عرضه هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان مجموعه اصناف را تشکلی دانست که پایدارترین ایجاد شغل را دارند و خواستار آن شد که نقش اصناف در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها پررنگ‌تر و قوی‌تر دیده شود.

علیرضا تهیدست نیز در این نشست نمایندگان صنوف مختلف در قالب اتحادیه‌ها پلی بین اصناف و دولت دانست و افزود: فعالیت روسای اتحادیه‌ها باید ملموس باشد تا بتوانند گره‌ای از مسائل صنوف و مردم باز کنند.

وی گفت: اصناف در دوران انقلاب، جنگ و پس از جنگ در کنار دولت بوده و هیچگاه پشت دولت را خالی نکرده است و پس از گذشت چهار دهه از انقلاب انتظار است همچنان این اعتماد به اصناف وجود داشته باشد و ما را همراه خود بدانید.
در استان گیلان ۱۳۸ هزار پروانه کسب صنفی در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده