تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۰۸۱۲۰
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

موضوع راه آهن بوشهر - شیراز مطالبه بحق مردم است

‌می‌متالز - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع راه آهن همواره مطالبه مردم بوده و مسوولان در سطح رئیس جمهور و مجلس در حضور عموم مردم قول پیگیری داده‌اند.

به گزارش می‌متالز، عبدالکریم جمیری پنجشنبه شب با حضور در جمع نمازگزاران مسجد توحید بوشهر اظهار داشت: مساجد باید پایگاهی برای ارتباط مردم و مسوولان باشد تا مسائل مردم شنیده و جهت حل آن تلاش شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به عنوان وکیل مردم در کنار مردم نسبت به مسوولان مطالبه گر هستم، اما در ابتدا تلاش دارم تا به مدیران کمک کنم.

جمیری در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در مورد آخرین وضعیت راه آهن شیراز-بوشهر اظهار داشت: موضوع راه آهن همواره مطالبه مردم بوده و مسئولان در سطح ریاست جمهور و ریاست مجلس در حضور عموم مردم قول پیگیری داده‌اند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم پروژه راه آهن بوشهر را یک موضوع ملی دانست و اظهار داشت: بار‌ها در رایزنی‌ها با مسوولان این نکته را یادآور شدیم که نباید به این پروژه نگاه منطقه‌ای کرد، زیرا نفع آن به همه کشور می‌رسد، از این رو با پیگیری‌های مرحوم قاسمی، رهبر انقلاب با تأمین مالی پروژه از طریق تهاتر نفت موافقت کردند.

وی ادامه داد: طی جلساتی که در خرداد ماه با معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی داشتم پیگیر موضوع بودم، پیرو دستور معاون اول به وزارت راه و شهرسازی طی جلسه‌ای، آقای بذرپاش با قاطعیت اعلام کرد که پروژه به قطعاتی تقسیم شده و پیمانکار آن تعیین شده و منابع مالی آن از محل تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

جمیری بیان داشت: البته به صحبت شفاهی وزیر راه و شهرسازی قانع نشدم و درخواست کردم تا به صورت مکتوب آخرین وضعیت روند اجرایی پروژه را اعلام کنند.

فاضلاب جنوب شهر بوشهر

جمیری در پاسخ به مطالبات مردم پیرامون فاضلاب جنوب شهر بوشهر با بیان تلاش‌های صورت گرفته اظهار داشت: پروژه‌های فاضلاب اعتبار زیادی می‌خواهد که در این مورد سه هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در ۲ فاز اجرا خواهد شد.

وی گفت: پیمانکار فاز یک مشخص شده که اصرار داریم بزودی پیمانکار فاز دو تعیین شود.

وی افزود: این پروژه از این رو در ۲ فاز تعریف شده تا در صورتی که یکی از پیمانکاران به مشکل خورد پیمانکار دیگر کار را ادامه دهد.

عبدالکریم جمیری در پاسخ به آخرین وضعیت فوق العاده مناطق عملیاتی برای بازنشستگان بیان داشت: در ابتدای مجلس یازدهم این فوق العاده شامل بازنشستگان نمی‌شد که با نظر مجلس این مورد حل شد.

وی بیان کرد: متأسفانه در سال ۹۸ برخلاف سال ۹۶ ستاد کل نیرو‌های مسلح فقط بخش آبی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم را جز مناطق عملیاتی اعلام کرد.

وی افزود: با این تصمیم این فوق‌العاده شامل کارکنان فعلی هم نمی‌شد، با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها خوشبختانه ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان سال ۱۴۰۰ موافقت کرد تا شرایط به مانند سال ۹۶ باشد، اما کماکان دولت در خصوص پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی بازنشستگان اقدامی نکرده و در هماهنگی با نمایندگان ۶ استان دیگر پیگیر موضوع هستیم.

پیگیری لایحه ۲ فوریتی ساماندهی ته لنجی

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در واکنش به پرسشی در مورد کالای ملوانی گفت: در سفر اول دولت سیزدهم این موضوع مطالبه شد و رئیس جمهور به استاندار دستور داد تا طرحی آماده شود.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ دولت لایحه ۲ فوریتی در این موضوع به مجلس فرستاد و همزمان کارگروهی با حضور صاحبنظران، سازمان‌های دولتی مرتبط و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل و به موضوع پرداخته شد.

جمیری بیان داشت: این کارگروه نقاط ضعف و قوت‌ها را بررسی کرد و پیشنهاد اصلاحیه داد که من نیز در مخالفت با این لایحه در صحن مجلس صحبت کردم، اما نظر مجلس به تصویب بود.

وی ادامه داد: بعد از تصویب به کمیسیون امنیت ملی رفت، ولی نظر ما این بود که مسأله اقتصادی است و بعد رایزنی با هئیت رئیسه مجلس بررسی آن به کمیسیون اقتصادی سپرده شد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در پایان اظهار داشت: در جلسات کمیسیون اقتصادی حضور دارم و توانستیم نظر نمایندگان را در برخی موارد جهت اصلاح لایحه جلب کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده