تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۰۸۱۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کرمانشاه مطرح کرد؛

مشکلات قضایی واحد‌های تولیدی استان بررسی شد/ ۷۰ درصد ذخایر معادن قیر طبیعی کشور در کرمانشاه است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کرمانشاه اعلام کرد که در نشست با مدیرکل دادگستری این استان، مسائل و مشکلات قضایی واحد‌های تولیدی استان، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، همزمان با ششمین روز از دهه «تولید و تجارت» تحت عنوان حمایت قضایی از تولید، آرامش کسب و کار، نشستی به‌منظور هم اندیشی در خصوص بررسی مسائل و مشکلات قضایی واحد‌های تولیدی، میان «محسن دارابی» مدیرکل صمت استان و «پرویز توسلی‌زاده» مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.

مشکلات مربوط به تامین آب واحد‌های تولیدی، چک برگشتی، جلوگیری از صدور اجرائه تسهیلات بانکی برای واحد‌های تولیدی از عمده مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دارابی، مدیرکل صمت استان کرمانشاه، در این دیدار با بیان این مطلب که جلسات مربوط به اقتصاد مقاومتی به‌صورت مستمر با دستگاه قضایی استان برگزار می‌شود، گفت: موضوعاتی که تقریباً شاید مشکلات مرتبط با واحد‌های تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، قابلیت حل و فصل نداشته باشد، در جلسات اقتصاد مقاومتی مطرح و به راهکار‌های اجرایی می‌رسیم و مصوبات این جلسه نیز برای دستگاه‌های مربوطه لازم الاجراست.

وی در ادامه با قدردانی از سیستم قضایی استان به‌منظور همکاری، مساعدت و همراهی در حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی، افزود: حفظ آرامش محیط کسب و کار مرهون تلاش و حمایت‌های همه جانبه دادگستری کرمانشاه بوده که در رأس آن آقای دکتر توسلی‌زاده و دادستان محترم کرمانشاه که همیشه پیگیر مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی بوده و در جهت رفع این مشکلات پیشقدم هستند.

در ادامه این نشست توسلی‌زاده، مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه نیز با تاکید بر حفظ شان و جایگاه بخش خصوصی، حمایت قضایی از کسب و کار استان را از عمده وظایف دستگاه قضایی استان دانست.

در ادامه این نشست، مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه به همراه مدیرکل صمت و رئیس خانه صنعت و معدن و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از چندین واحد تولیدی در شهرک صنعتی فرامان و زاگرس بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی کردند.

۷۰ درصد ذخایر معادن قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه است

از سوی دیگر و به‌مناسبت دهه تولید و تجارت، «محسن دارابی» مدیرکل صمت استان کرمانشاه به‌همراه اعضای نظام مهندسی معدن و تعدادی از مسئولین فنی و بهره‌برداران معدنی این استان، با «رضا بستامی» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور و اعضای شورای نظام مهندسی کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، دارابی، مدیرکل صمت استان کرمانشاه، به ظرفیت‌های معدنی قیر طبیعی این استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد ذخایر معادن قیر طبیعی کشور در این استان وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: این مساله، یک ظرفیت خدادادی که به منطقه غرب کشور اعطا شده و باید از این پتانسیل به نحو شایسته بهره‌مند شد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه در ادامه به مشکلاتی که بر سر راه معدن‌داران و همچنین ثبت محدوده‌های جدید در حوزه قیر طبیعی وجود دارد، اشاره کرد و افزود ۱۲۰ هکتار از محدوده‌های معدنی در حوزه قیر طبیعی در محدوده هوانوردی بوده و عملاً فعالیت معدنی در این بخش وجود ندارد و نمی‌توان مجوز‌های جدیدی نیز صادر کرد.

سازمان نظام مهندسی معدن، بازوی فنی بخش معدن است

وی، سازمان نظام مهندسی معدن را بازوی فنی بخش معدن برشمرد و تاکید کرد: مسئول فنی معادن که عضو نظام مهندسی معدن بوده، باید خارج از وظایف و اختیارات معدن‌دار به کار خود بپردازد، اما در شرایط فعلی، حقوق خود را از بخش معدن دریافت کرده و جزو کارکنان معدن‌داران محسوب می‌شود؛ بنابراین نمی‌تواند نظارت کافی و وافی بر امور محوله، داشته باشد.

در ادامه این نشست، بستامی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به اینکه تمامی خدمات نظام مهندسی معدن را هوشمند‌سازی کرده‌ایم، گفت: شفاف‌سازی ویژه‌ای در تمام بخش‌های مربوط به این حوزه انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: آموزش‌ها را در ارتقای سطح مهارت و دانش فنی اعضای نظام مهندسی معدن اجباری کرده و این نیاز آموزشی را در تک تک اعضا نهادینه کرده‌ایم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده