تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۸۶۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۰ طرح تولیدی سال گذشته در همدان به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - معاون صنایع اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: ۳۰ طرح تولیدی در سال گذشته در استان به بهره برداری رسید که یکی از این طرح‌های بزرگ «فرآوری کاغذ» در شهرستان تویسرکان است که ۲۵۰ تن کاغذ باطله را به مقوا تبدیل می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «حمید بهزادی شریف» روز جمعه افزود: طرح بزرگ تولیدی فرآوری کاغذ تویسرکان به تنهایی برای حدود ۱۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: طرح‌های تولیدی بهره برداری شده در سطح استان در سال گذشته شامل محصولات فولادی، صنایع فلزی و غیر فلزی، چینی بهداشتی و طیف وسیعی از محصولات را شامل می‌شود که در قالب تسهیلات به آن‌ها خدمات ارائه شده است.

بهزادی شریف ادامه داد: بر اساس آمایش استان در سه بخش، طرح‌های اولویت دار مشخص شده که در این راستا هماهنگی برای جذب سرمایه گذاری انجام شده است.

۶۰ درصد واحد‌های تولیدی همدان در زمینه صنایع معدنی فعالیت دارند

وی اظهار داشت: بیشترین ظرفیت استان همدان صنایع معدنی و صنایع وابسته به صنایع معدنی است که از مجموع هزار و ۲۰۰ واحد فعال ۶۰ درصد در زمینه صنایع معدنی فعالیت دارند.

معاون صنایع اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان افزود: در زنجیره تکمیل صنایع معدنی در استان همدان نقص وجود داشت بنابراین با برنامه ریزی سعی شد زنجیره تامین تا مقصد نهایی در استان اجرا شود و در این راستا در زمینه فولاد چند طرح از جمله شمش فولاد را ایجاد کردیم.

بهزادی شریف توضیح داد: در محصولات فولادی نیز یک طرح بسیار بزرگی در دست اجرا داریم که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا شمش را تبدیل به محصولات فولادی کند.

وی اضافه کرد: در تولید گندله نیز نقص داشتیم که تنها یک واحد با ۵۵۰ هزار تن تولید در استان همدان فعال بود که پیشنهاد شده یک طرح با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن ایجاد شود و در خصوص واحد اسفنجی نیز نقص داشتیم که در تلاش برای ایجاد این واحد هستیم و متقاضی آن نیز وجود دارد.

بهزادی شریف گفت: این مشکلاتی که در زمینه زنجیره فولاد وجود دارد در حال شناسایی است و برای تکمیل زنجیره سایر معادن نیز برنامه‌هایی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: هم اینک ۵۰ واحد در استان همدان در زمینه پودر سیلیس فعال است که ۱۰۰ درصد آن به اصفهان ارسال و در آنجا فرآوری می‌شود و ما با پیشنهاد طرح و جذب سرمایه گذار، سعی داریم در استان ۱۰۰ درصد این محصول را دریافت و تبدیل به شیشه کنیم.

معاون صنایع اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه پودر سلیس در استان همدان برند است اظهار داشت: برای جلوگیری از خام فروشی باید زنجیره آن تکمیل شود و ارزش افزوده آن برای استان باقی بماند.

بهزادی شریف همچنین در خصوص مشکلات کارخانه کیوان نیز توضیح داد: این کارخانه هم اینک با پنج تا ۱۰ درصد ظرفیت کار می‌کند که عمده مشکل این کارخانه سوء مدیریت است و مشکلات آن باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده