تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۰۸۱۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت گیلان:

نقش اصناف در تولید ناخالص ملی بیش از ۲۰ درصد است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در اصناف استان گفت: نقش اصناف در تولید ناخالص ملی بیش از ۲۰ درصد است.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری ظهر پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز اصناف در شهر شفت اظهار کرد: امروزه به طور کلی، اصناف در تولید ناخالص ملی بیش از ۲۰ درصد سهم داشته و با ۳۰۰ هزار نفر اشتغالزایی در گیلان وفاداری و همگامی خود را به انقلاب اسلامی نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه پایمردی و مجاهدت بازاریان و کسبه همواره ثابت شده است، افزود: اصناف و بازاریان همواره در همه بخش‌های مختلف جامعه حضور پررنگ داشته و و پا به پا کنار مردم و نظام هستند.

پورحیدری جایگاه اصناف در معیشت مردم و اقتصاد پایدار را بالا عنوان کرد و گفت: حرمت اصناف باید در استان همواره حفظ شود و باید تلاش کرد تا امنیت روانی جامعه اصناف به هم ریخته نشود.

وی روز ملی اصناف را بهانه‌ای برای تقدیر و تجلیل از این قشر زحمتکش دانست و افزود: اصناف بازوان توانمند و تسهیل‌کننده فضای بازار بوده و خادم به ملت و دولت هستند و این امر را از ابتدای انقلاب اسلامی نیز کسبه و اصناف و بازاریان شریف گیلان در میدان‌های انقلاب، راهپیمایی‌ها و ۸ سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل و در بحران‌ها و بلایای غیرمترقبه، ثابت کرده‌اند.

پورحیدری یکی از شاخصه‌های مهم انقلابی گری اصناف و بازاریان گیلان را تقدیم ۲۵۰ شهید والامقام به انقلاب در جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: اصناف گیلان در دوران دفاع مقدس یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون روانه جبهه‌های حق علیه باطل کرده و در این راستا با مدیریت مدبرانه امام جمعه وقت مرحوم آیت الله احسانبخش و همکاری اصناف کمک‌های صنوف مختلف ایران به رزمندگان اسلام می‌رسید.

وی بر لزوم همکاری مدیران صنفی جهت تنظیم و تأمین بیشتر بازار گیلان تاکید کرد و ادامه داد: همدلی و تعامل اصناف و عمل به قوانین صنفی می‌تواند موجب بهبود ساماندهی وضع بازار و رونق اقتصادی استان شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده