تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۸۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان مازندران تاکید کرد؛

احیای ۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در یک سال گذشته/ اصناف باعث رونق اقتصادی جامعه هستند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان مازندران اعلام کرد که از تیرماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال‌جاری تعداد ۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در استان مازندران احیا و راه‌اندازی شده است.

به گزارش می‌متالز، «نادعلی کهنسال» مدیرکل صمت استان مازندران در نشست خبری که به‌مناسبت «دهه صنعت و تجارت» برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: از تیرماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال‌جاری، تعداد ۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در استان مازندران احیا و راه‌اندازی شد که با راه‌اندازی این واحد‌ها برای ۱۰۸۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: ۴۳۰ طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که با راه‌اندازی این طرح‌ها ۱۴ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

مدیرکل صمت استان مازندران اضافه کرد: در این مدت حضور یک‌ماهه بنده در این اداره کل، یکی از اولویت‌های اصلی نشست با خانه صنعت، معدن استان و انجمن‌های تخصصی و روسای اتاق‌های اصناف استان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، حضور در واحد‌های صنعتی بزرگ و برگزاری ۵ جلسه ستاد تسهیل و فعال‌تر کردن دبیرخانه‌های تخصصی استانی مرتبط با این اداره کل بوده، که در نظر داریم با تداوم این نشست‌ها از ظرفیت بخش‌های خصوصی بیشتر از گذشته استفاده کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: علاوه بر نظارتی که از سوی این اداره کل در بازار صورت می‌گیرد، براساس قانون، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف موظف هستند بر واحد‌های صنفی نظارت داشته و به آن دسته از واحد‌های صنفی که قانون را رعایت نمی‌کنند، تذکرات لازم را به ارائه دهند.

اصناف باعث رونق اقتصادی جامعه هستند

کهنسال همچنین در نشستی دیگر با بازاریان، روسای اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف در شهرستان رامسر تاکید کرد: اصناف باعث رونق اقتصادی در جامعه بوده، از این‌رو همواره نگاه ویژه و قابل اتکا به این عزیزان در کشور وجود داشته است.

وی افزود: جامعه اصناف و بازار در تمامی برهه‌ها امتحان خود را به خوبی پس داده و همواره پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقدسات دینی بوده است.

مدیرکل صمت استان مازندران با اشاره به اینکه بازار علاوه بر رونق اقتصادی می‌تواند باعث پویایی، نشاط اجتماعی و سر زندگی در جامعه شود، نقش اصناف را در مناسبات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دینی، خطیر و حائز اهمیت بر شمرد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ۶۰۵ اتحادیه صنفی در سراسر استان در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم نظارت اصلی بر بازار باید از سوی اتحادیه و اتاق‌های اصناف باشد تا این خود نظارتی باعث پیشگیری از وقوع برخی تخلفات احتمالی گردد.

کهنسال همچنین گفت: در انتخابات اتاق‌های اصناف سراسر استان شاهد بودیم که بیشتر، نیرو‌های جوان عهده‌دار مسئولیت شده‌اند، از این‌رو انتظار داریم با همدلی، اتحاد، تعامل و با انرژی بیشتری نسبت به گذشته شاهد تغییر و تحولات مثبت در سطح بازار باشیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده