تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۰۷۹۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیشترین عملکرد را در تعهد اشتغالزایی داشته است

‌می‌متالز - بختیار خلیقی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشتغال ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر بیشترین عملکرد در تعهد اشتغالزایی داشته است؛ عنوان کرد: فعالسازی واحد‌های راکد با همکاری دستگاه قضا همچون واحد ذوب آهن قروه از اقدامات صمت در کردستان است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار میلیاردی در فاز اول این واحد، شاهد اشتغال دو هزار نفری باشیم.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به تبیین برنامه‌های دهه تولید و تجارت اظهار کرد: اول تیر ماه روز ملی اصناف و روز دهم به نامه روز صنعت نامگذاری شده است و در این دهه برنامه‌هایی در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال" مهار تورم و رشد تولید" تصریح کرد: جمعیت عظیمی از استان در مجموعه صمت قرار دارند و ۸۵ هزار واحد صنفی،۱۹۶ هزار نفر مرز نشین در استان داریم که به پاسداشت خدمات این افراد برنامه‌هایی در استان اجرا خواهیم کرد.

خلیقی عنوان کرد: معرفی پیشکسوتان حوزه تولید در محور‌های دانش بنیان، برگزاری نشست هم‌اندیشی تولید و تجارت، افتتاح چندین پروژه در دهه تولید و تجارت در سطح کردستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید، کلید حل مشکلات کشور است؛ افزود: رشد تولید در حوزه صنعت هشت درصد و رشد تولید در حوزه معدن در کشور دو درصد بوده است و این رقم در کردستان در حوزه صنعت پنج و نیم درصد و در حوزه معدن سه درصد بوده است.

خلیقی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کردستان، گفت: ۴۲.۵ درصد اقتصاد کردستان وابسته به صنعت است و ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، وجود ۱۸ گونه معدنی در کردستان، سه بازارچه موقت غیررسمی و سه گمرک و یک مرز رسمی از ظرفیت‌های ویژه کردستان برای رشد تولید و اقتصاد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به اهمیت دولت الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت:۱۲۱ سامانه برای صمت استان طراحی شده که تاکنون ۹۸ سامانه راه‌اندازی شده و مابقی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در کردستان یک‌هزار و ۲۷ واحد صنعتی در کردستان داریم که ۶۶۶ واحد صنعتی از آن فعال هستند؛ خاطرنشان کرد: فعالسازی واحد‌های راکد با همکاری دستگاه قضا همچون واحد ذوب آهن قروه نیز از اقدامات صمت در کردستان است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار میلیاردی در فاز اول این واحد، شاهد اشتغال دو هزار نفری باشیم.

خلیقی به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در کردستان اشاره کرد و بیان داشت:سرانه زمین صنعتی در کردستان ۷.۹ متر مربع است که در کشور ۱۷ مترمربع است، لذا در این راستا سازمان صنایع کوچک اعلام آمادگی کرده است تا زمین را خریداری و سرمایه‌گذار بتواند بدون دغدغه اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کردستان اکنون در رتبه ۱۹ صنعت قرار دارد در حالیکه در گذشته رتبه‌های آخر کشور را داشت؛ تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور، پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران در دست اجرا، جذب سرمایه‌گذار خارجی و تعریف طرح‌خای صنعتی اشتغالزا و اولویت‌دار را از محور‌های توسعه بخش صنعت استان خواند.

خلیقی در پایان اضافه کرد: سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال سمت در استان ۹ هزار و ۸۰۰ نفر بود که این اداره‌کل بیشترین عملکرد در اشتغالزایی را داشت و ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر محقق شد.

منبع: تقریب

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده