تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۳۰۹۶۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

احیای ذوب‌آهن قروه تا شهریورماه امسال/ تولید فرومنگنز از سر گرفته می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان کردستان گفت: فاز نخست ذوب‌آهن قروه با سرمایه‌گذاری چهارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی تا شهریور امسال با تولید فرومنگنز احیا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد واحد‌های تولیدی کردستان زیر ۱۰ نفر و خرد هستند، اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته با سرمایه‌گذاران مختلف خوشبختانه بستر‌های لازم برای توسعه و شکوفایی استان فراهم شده است.

وی تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات‌محور، پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران در دست اجرا، جذب سرمایه‌گذار خارجی، تعریف طرح‌های صنعتی اشتغالزا و اولویت‌دار، فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد و غیرفعال را از محور‌های توسعه بخش صنعت در کردستان برشمرد و گفت: از واحد‌های تولیدی و صنعتی حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از احیای واحد‌های راکد خبر داد و افزود: فاز نخست ذوب‌آهن قروه با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی تا شهریور امسال با تولید فرومنگنز احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه کردستان در زمینه تولید طلا رتبه اول و در ذخیره طلا رتبه دوم را دارد، خاطر‌نشان کرد: ۲۵ درصد لاستیک خودرو و ۷۰ درصد لامپ کم‌مصرف کشور در این استان تولید می‌شود و قابلیت توسعه هرچه بیشتر و فعال کردن سایر ظرفیت‌ها را نیز دارد.

خلیقی ادامه داد: همچنین ۶۸۰ واحد صنعتی کردستان از جمله ۴ واحد لبنی، ۱۹ واحد لوله و پلی‌اتیلن، ۱۱ واحد تولید روغن، سیمان کردستان، کاشی و سرامیک، قطعات بتنی و تراکتور، محصولات سلولزی، انواع سنگ تزئینی، فرش دستباف و لوازم خانگی پتانسیل صادرات را دارند.

رئیس سازمان صمت استان کردستان با اعلام اینکه "کردستان اکنون در رتبه ۱۹ صنعت قرار دارد"، تصریح کرد: انتظار می‌رود با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در آینده نزدیک شاهد ارتقای صنعت استان باشیم. سال گذشته ۹۸۰۰ نفر تعهد اشتغال صمت در کردستان بود که ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر محقق شد و امسال نیز شش هزار و ۸۳ نفر هدف‌گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده