تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۰۸۲۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیر عامل سایپا مطرح کرد:

تردد ۱۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور/ سرعت گاری در تهران بیشتر از خودروست

‌می‌متالز - محمدعلی تیموری مدیر عامل سایپا امروز در مراسمی درباره وضعیت خودرو‌های فرسوده در کشور اظهار نظر کرد. در حال حاضر ۱۷ میلیون خودرو فرسوده در کشور تردد دارد.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل سایپا امروز درباره وضعیت خودرو‌های فرسوده در ایران اظهار نظر کرد.

محمدعلی تیموری مدیر عامل سایپا در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور گفت: متوسط مصرف سوخت در ۱۷ میلیون خودروی فرسوده بالای ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع در اقتصاد دنیا فاجعه است، چون یک جای دیگر را نابود می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما به کشورمان و جامعه‌مان ورودی خودرو داریم، خروجی نداریم. در شانگهای به ازای هر دو خودروی الکتریکال و هیبریدی که وارد می‌شود سه خودرو خارج می‌شود برعکس شهر تهران.

آغاز تحریم‌ها، پایان اسقاط خودرو‌های فرسوده‌

با آغاز دور جدید تحریم‌ها در سال ۱۳۸۹ چالش‌های تولید در صنعت خودرو کشور افزایش پیدا کرد، اما همچنان فرایند اسقاط با اندکی کاهش ادامه داشت برای مثال در سال ۱۳۹۳ تعداد خودرو‌هایی که اسقاط شدند حدود ۳۵۰ هزار دستگاه بود. با از سرگرفته شدن برجام و ورود مجدد، اما هر چند کوتاه خودرو سازان جهانی فرایند اسقاط با اندکی بهبود ادامه یافت.

در سال۱۳۹۷ با خروج ترامپ از برجام، این بار ضربه مهلکی بر پیکر نیمه‌جان صنعت خودرو کشور وارد شد تا جایی که در سال ۹۸ کشور با کاهش فاحش ۳۴۲ هزار و ۳۰۰ دستگاهی در بحث اسقاط خودرو‌های فرسوده مواجه شد و تنها ۷۷۰۰ خودرو در این سال اسقاط شدند.

اواسط سال ۹۸ بود که به دلیل کم شدن تیراژ تولید خودرو و عدم هماهنگی با تقاضای بازار به جهت حذف دلالان و سوداگران طرح قرعه‌کشی برای ثبت‌نام و دریافت خودرو توسط دولت مطرح شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده