تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۰۸۴۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید از معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز

‌می‌متالز - ظهر روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه، «شریفی» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به همراه «امینی راد» فرماندار شهرستان نیمروز، «میش مست» رئیس اداره صنعت، معدن و تحارت شهرستان نیمروز، از معدن مس جانجا در بخش سفیدآبه از توابع شهرستان نیمروز بازدید نمودند.

به گزارش می‌متالز، «میش مست» رئیس اداره صمت شهرستان نیمروز در حاشیه این بازدید، اعلام داشت: پیش بینی می‌شود محدوده اکتشافی جانجا ذخیره‌ای بالغ بر یک میلیارد تن کانسنگ مس داشته باشد که می‌تواند به یکی از بزرگترین معادن در حوزه‌ی مس کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد:هدف از اجرای این پروژه تولید ۱۳۰ هزار تن کنستانتره مس و محصولات جانبی دیگر با حجم عملیات معدن کاری ۷۰ الی ۸۰ میلیون تن در سال که در کوتاه مدت اشتغال برای حدود ۵۰۰ نفر فراهم که در مدت زمان ۵ ساله تجهیز، ایجاد رونق اقتصادی در منطقه، ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز و‌در بلند مدت نیز منطقه تبدیل به قطب معدنی و صنایع معدنی خواهد شد.

«میش مست» در پایان بیان داشت:پیش بینی می‌شود، زمینه ایجاد اشتغال در زمان بهره برداری به طور مستقیم برای هزار نفر و برای ۵ هزار نفربه طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده