تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۰۸۶۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان:

سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به صنایع گلستان پرداخت شد

سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به صنایع گلستان پرداخت شد
‌می‌متالز - حسن زاده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از تخصیص و جذب ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸در سال گذشته خبر داد و گفت: از این محل تسهیلات به واحد‌های تولیدی پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن زاده، اظهار کرد: از محل تبصره ۱۸ به بخش صنعت و معدن ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد، که این مبلغ پس از جذف به واحد‌های تولیدی پرداخت شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه هنوز پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ آغاز نشده، افزود: اولویت دریافت تسهیلات با کسانی است که سال گذشته تشکیل پرونده دادند، اما موفق به دریافت آن نشدند.

وی در بخشی دیگری به ناحیه صنعتی عطاآباد اشاره کرده و از آن به عنوان یک ظرفیت صنعتی یاد کرد و گفت: دوسال قبل خوشه صنعتی با هدف سازماندهی امور شکل گرفت.

حسن زاده آشنایی افراد مشغول در ناحیه صنعتی عطاآباد بادانش روز آموزش‌های نوین را از ضروریان برشمرد و افزود: تاکنون در بخش دوخت پارچه‌های مبلی، دوره‌های آموزشی توسط فنی و حرفه‌ای برگزار شده و بانوان بسیاری در این بخش مهارت پیدا کردند.

وی صادرات مبل به کشور‌های همسایه را از اهداف غایی این بخش دانست و اضافه کرد: بازار شناسی و بازاریابی از جمله اقداماتی است که در گام نخست باید برداشته شود.

او به اعزام تیم‌هایی برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی خبر داد و گفت: آشنایی با سلیقه و ذائقه مردم هر منطقه در این نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در خاتمه یادآور شد: در دو سال گذشته فعالان صنعت مبل عطاآباد با نمایشگاه مبل بیگانه بودند، اما با راه اندازی خوشه مبل و فعالیت برای آشنایی فعالان این حوزه در خصوص ارتقا دانش و استفاده از فناوری برای توسعه صنعت، منجر به تحولی در اقتصاد مردم این منطقه شده است.

منبع: بازار

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت