تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۷
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۸۶۹۰
سرویس خبر : انرژی

تاکید وزیر نیرو بر حمایت از بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌های برقی گازی

‌می‌متالز - وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت‌های شرکت میدکو از زنجیره تولید در محدوده معدن تا محصول نهایی که ارزش افزوده بسیار خوبی با سرمایه غیردولتی فراهم کرده، بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی به ویژه در بخش نیروگاه‌های برقی و گازی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر محرابیان عصر روز جمعه در مراسم افتتاح چهار پروژه شرکت میدکو (توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) در حوزه‌های صنعتی و نیز نیروگاهی از جمله واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی خودمصرف شرکت بوتیا با حضور رییس جمهور افزود: مجموعه میدکو در حداقل زمان و با حداکثر فناوری، این واحد (نیروگاه برق گازی) بسیار خوب و ارزشمند را راه اندازی کرده است.

وی با تشریح مزیت‌های چنین نیروگاه‌هایی ادامه داد: در حداقل زمان و با استفاده از بالاترین ظرفیت‌ها و فناوری‌های داخلی و وارداتی توربین و ژنراتور‌هایی که واقعا به روزترین هستند در این مجموعه نصب شده که امیدواریم این سلسله سرمایه گذاری‌های میدکو ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت هلدینگ میدکو نیز گفت: این شرکت از سال ۸۶ به صورت سهامی عام تشکیل شد و اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سرمایه گذار دارد که ۹۰ هزار میلیارد تومان در ۴۰ پروژه سرمایه گذار کرده است.

علی اصغر پورمند افزود: ۲ هزار هکتار زمین برای ساخت کارخانه‌های خود گرفتیم و پنج هزار هکتار فضای سبز ایجاد کردیم؛ پروژه‌های ما زنجیره ارزش افزوده را از معدن تا فولاد تکمیل می‌کند و از خام فروشی مواد در کشور نیز جلوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده ایم تصریح کرد: ۲۰ میلیون تن حمل و نقل جاده‌ای و ۱۰۰ میلیون تن عملیات معدن کاری داریم که آب و برق مورد نیاز را نیز خودمان تامین می‌کنیم.

مدیرعامل میدکو عنوان کرد: این نیروگاه که امروز افتتاح شد ظرفیت ۴۵۰ مگاوات برق را تولید و به شبکه وارد می‌کند؛ در حالی که پروژه‌های میدکو فقط به ۷۰۰ مگاوات برق نیاز دارند.

ارزش سرمایه این نیروگاه که افتتاح شد ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است. میدکو در جریان حضور رییس جمهور سه پروژه دیگر خود شامل یک واحد فولاد و چند واحد مرتبط دیگر معدنی را به ارزش سرمایه گذاری حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان دیگر به صورت رسمی افتتاح کرد.

رییس جمهور صبح امروز از طریق فرودگاه بم وارد استان کرمان شد و پس از افتتاح خط آبرسانی شرق استان از طریق سد نسا و چند طرح صنعت برق و آب، از خط لوله انتقال آب خلیج فارس نیز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده