تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۸۷۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغالزایی برای ۱۷ هزار قزوینی در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم و طی دو سال گذشته، بالغ بر ۷۷۴ فقره پرونده صنعتی در استان صادر شده که زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۳۱ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش می‌متالز، عزیزالله افضلی عصر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، ضمن اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۲۱۷ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریالی در صنایع استان قزوین اظهار کرد: ۳۴۶۹ فقره پرونده بهره برداری صنعتی در استان قزوین صادر شده است که منجر به اشتغال بیش از ۵۲ هزار و ۶۱۳ نفر شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم، ۲۳۰۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

اشتغالزایی برای ۱۷ هزار قزوینی در دولت سیزدهم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: رشد تولید و مهار تورم با استفاده از نیروی انسانی توانمند میسر است به طوری که در ۲۳۰۰ طرح صنعتی جدید الاجرا بالغ بر ۹۳ هزار نفر از جوانان استان قزوین مشغول به کار خواهند شد.

این مسوول رتبه اشتغال استان قزوین را پنجم کشور اعلام کرد و گفت: استان قزوین در سرمایه گذاری‌های طرح‌های صنعتی رتبه ۱۳ کشور را به خود اختصاص داده که نشاندهنده علاقه سرمایه گذاران به این قطب صنعتی کشور است.

افضلی در رابطه با اقدامات این سازمان در زمینه صدور پروانه از شروع دولت سیزدهم، بیان کرد: در دو سال گذشته بالغ بر ۷۷۴ فقره پرونده صنعتی در استان صادر شده که زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۳۱ نفر را فراهم کرده است.

وی میزان سرمایه گذاری در استان را پس از استقرار دولت سیزدهم، ۳۶۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمام تلاش تیم مدیریتی صنعتی استان، حرکت در مسیر رشد تولید و مهار تورم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین میزان اشتغالزایی در واحد‌های صنعتی استان طی سه ماهه سال جاری را ۲۴ هزار و ۶۰۲ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت بالغ بر ۱۱۵ فقره مجوز در بخش‌های مختلف صادر شده است.

افضلی ادامه داد: سال گذشته تعهد اشتغال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ۸۰۰۰ نفر بود که این سازمان ۱۰۸ درصد از تعهد اشتغال خود را محقق کرد و زمینه اشتغال بیش از ۸۵۰۰ نفر را در بخش‌های صنعتی فراهم آورد.

این مسوول از اشتغال بیش از ۱۹۰۷ نفر در معادن استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: تا به امروز ۲۵۶ فقره پرونده بهره برداری در حوزه معدن صادر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده