تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۰۸۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش روزانه بورس ۱۲ تیر/ بازگشت بورس به مدار صعود

‌می‌متالز - شاخص کل بازار سهام، بالاخره پس از چند روز که در فاز اصلاحی بود، توانست با رشدی ۲۶ هزار واحدی مجددا به مدار صعودی بازگردد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام سومین روز کاری هفته پرقدرت‌تر از روز گذشته آغاز کرد، و شاخص کل توانست به کمک افزایش جزئی نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین تعدیل مثبت برخی سهم‌های گروه پالایشی صعودی شود؛ بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۲۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۸۵۰۰ هزار واحدی تجربه کرد و به ارتفاع ۷۶۳ هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فارس» و «شبندر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «کگهر»، «شگویا» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شهر»، «وبملت» و «خساپا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کتوسعه»، «نیان» و «عالیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۷ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۲۰ میلیارد تومان از وارد بازار سهام کردند.

در بازار امروز ۳۳۷ نماد در محدوده مثبت و ۸۵ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۴۰ نماد در محدوده مثبت و ۱۴۷ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

گزارش روزانه بورس ۱۲ تیر/ بازگشت بورس به مدار صعود

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده