تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۳۰۹۰۹۵
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرکل محیط زیست سمنان:

آلایندگی شرکت فروسیلیس به طور مکتوب ابلاغ شد

‌می‌متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان با اشاره به فرار لحظه‌ای دود و آلایندکی کارخانه فروسیلیس در مرکز استان گفت: این آلایندگی سال گذشته به طور مکتوب به شرکت فروسیلیس ایران در سمنان اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، بهرامعلی ظاهری روز چهارشنبه افزود: شرکت فروسیلیس ایران در شهر سمنان آلایندگی کارخانه را قبول و برنامه‌زمان‌بندی برای رفع آلایندگی به اداره کل محیط زیست استان سمنان اعلام کرد و طبق برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی این شرکت، پایان تابستان آخرین فرصت اجرای طرح زمانبندی شده است.

وی تصریح کرد: اگر تابستان امسال شرکت فروسیلیس ایران در سمنان نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکند در فهرست صنایع آلاینده قرار می‌گیرد و به مراجع قضایی برای طی روند اداری برخورد با تخلف معرفی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان درباره مجوز توسعه شرکت فروسیلیس نیز اظهار کرد: جمعی از مطالبه گران سمنان در دیدار اخیر با رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه سفر به سمنان، ممانعت از صدور مجوز توسعه برای شرکت فروسیلیس به منظور حفظ سلامت جامعه خواستار شدند که اکنون وضعیت آلایندگی این شرکت از سوی مدیرکل دفتر ارزیابی و نظارت سازمان محیط زیست در دست بررسی است و به زودی نظر سازمان محیط زیست در این خصوص اعلام می‌شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بهار امسال در سفر به استان سمنان گفت: طرح توسعه شرکت فروسیلیس در سمنان در صورت ایجاد مشکلات زیست‌محیطی از سوی این سازمان مجوز نمی‌گیرد.

علی سلاجقه در نشست با جمعی از مطالبه‌گران سمنان در سالن اجتماعات اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: سمنان آلایندگی گرد و غبار دارد و آلایندگی صنعتی آزاردهنده ندارد، اما باید اهتمام بر استقرار صنایع پاک باشد تا در آینده نیز مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری گفت: توسعه شرکت فروسیلیس و هر شرکت دیگری طبق قانون منوط به استعلام حفاظت محیط زیست است و اگر مجوز وجود نداشته نباشد، کار خلاف است.

یادگار احمدی افزود: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضابط قضایی است و می‌تواند نسبت صدور مجوز توسعه برای ملاحظات زیست‌محیطی موافقت یا مخالفت کند.

وی تصریح کرد: مجوز طرح توسعه شرکت فروسیلیس مربوط به سال ۹۳ است و طی ۶ ماه گذشته مجوز جدیدی صادر نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: حفاظت محیط زیست نسبت به فعالیت شرکت فروسیلیس سمنان نظارت کامل و پایش برخط دارد و اگر این شرکت آلایندگی دارد باید مکتبوب اعلام شود که اکنون مدیرکل حفاظت محیط زیست اعلام کرد نامه مربوط به آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران در سمنان به صورت مکتوب به شرکت سال گذشته ابلاغ شد.

شرکت فروسلیس ایران واقع در شهرک صنعتی سمنان سالانه ۲۵ هزارتن فروآلیاژ تولید می‌کند که ماده اولیه صنایع فولاد کشور محسوب می‌شود و کشور‌های اروپایی مانند فرانسه، و ترکیه، ارمنستان و آذربایجان، مقصد صادراتی این واحد تولیدی هستند و برخی دوست‌داران محیط زیست نسبت به آلایندگی این شرکت دغدغه دارند و خواستار ممانعت از صدور مجوز خط توسعه برای فعالیت این شرکت تولیدی هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده