تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۹۱۲۷
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون بودجه مجلس عنوان کرد:

تسهیل سرمایه‌گذاری مردم در خرید نفت از بورس

‌می‌متالز - سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با بیان اینکه برای تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه بالادستی صنعت نفت پیشنهاد اجازه ورود بخش خصوصی به این حوزه را در برنامه هفتم توسعه ارائه کرده است، گفت: مردم باید بتوانند در حوزه‌های مختلف صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به پیشنهاد‌های خود در حوزه انرژی برای اصلاح لایحه برنامه هفتم توسعه و نشست با وزیر نفت برای بررسی این پیشنهاد‌ها گفت: پیشنهاد این است که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احکام کلان مورد تاکید قرار گیرد، به طوری که مردم بتوانند در حوزه‌های مختلف صنعت نفت، خرید و عرضه نفت، گاز و پتروشیمی در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در رابطه با بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز برنامه‌های مهم و جدی در لایحه برنامه هفتم توسعه گنجاند، افزود: از آنجا که شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالا است باید برنامه‌های تشویقی، ایجابی و سلبی را برای مصرف‌کنندگان توامان پیش برد. به‌عنوان مثال در حوزه ایجابی باید واحد الکترونیکی صرفه‌جویی در اختیار مشترکان کم‌مصرف قرار بگیرد تا بتوانند سهمی که مصرف نکرده‌اند را آزادانه به فروش برسانند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه ۹۴ درصد گاز تولیدی، در داخل کشور مصرف شده و تنها ۶ درصد آن صادر می‌شود و از این میزان صادرات چند میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی حاصل می‌شود؛ لذا اگر بتوانیم با صرفه‌جویی به صادرات بیشتری برسیم ثروت قابل‌ملاحظه‌ای وارد کشور خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده