تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۵۰۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مخالفت مجلس با پیشنهاد تخصیص ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ ۴۲۰۰ تومان

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه امروز پیشنهادی برای تخصیص ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ ۴۲۰۰ تومان در صحن مطرح شد، گفت: این پیشنهاد با ۱۲۶ رای مخالف رد شد و ۹ میلیارد دلار ارز تعیین شده در بودجه با همان نرخ ETS تسعیر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: این موضوع در بخش هزینه‌ها است و همراه دیگر بخش‌های هزینه‌ای در صحن بررسی خواهد شد، اما امروز پیشنهادی در خصوص باقی‌ماندن ارز ترجیحی مطرح شد که با ۱۲۶ رای مخالف رد شد. در واقع مجلس شورای اسلامی با باقی ماندن ارز ترجیحی به نرخ ۴۲۰۰ تومان مخالفت کرد.

وی افزود: پیشنهاد مطرح شده این بود که ۹ میلیارد دلار به نرخ ۴۲۰۰ تومان باقی بماند که به تصویب مجلس نرسید و معادل ریالی ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی مورد نظر با نرخ ETS محاسبه خواهد شد. پیش از این نیز مجلس ETS را به عنوان مبنای تسعیر ارز در کل بودجه کشور در نظر گرفته بود.

نمایندگان مجلس بحث تخصیص ۹ میلیارد دلار مربوط به کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی را (براساس نرخ ارز ترجیحی) به تصویب رساندند و پیشنهاد مطرح شده به منظور مستثنی شدن نرخ تسعیر آن از نرخ ETS مطرح شده بود که نتوانست موافقت نمایندگان مجلس را دریافت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده