تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۹۱۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازگشت یک واحد تولید فولاد در خراسان شمالی به چرخه تولید

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از احیاء یک واحد تولیدی در مرکز استان و بازگشت به کار ۱۰ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی، اظهار کرد: پس از بازدید از واحد یک تولیدی فولاد و اطلاع از بیکار شدن ۱۰ نفر از کارگران به دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مأموریت داده شد تا ابعاد مشکلات این تولیدکننده را بررسی و برای احیاء و بازگشت به چرخه فعالیت و تداوم کار این واحد تولیدی چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به تعطیلی و توقف فعالیت چند ماهه این واحد تولیدی، عجز از بازپرداخت تسهیلات بانکی و نیز دشواری اخذ مجوز‌های قانونی را به عنوان عمده‌ترین مشکلات فراروی تولیدکننده برشمرد و گفت: در بازدید انجام شده جلسه‌ای با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مورد اشاره و با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و بازرس کل در این راستا برگزار شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: خوشبختانه پیگیری‌های معمول نتیجه بخش بود و پس از بحث و تبادل نظر و انجام موفقیت آمیز تولید آزمایشی، عملاً موانع فراروی این تولیدکننده برداشته شد و این واحد تولیدی مجدداً احیاء و به چرخه فعالیت بازگشت.

وی ادامه داد: متعاقب آن، تعداد ده نفر از کارگرانی که پس از تعطیلی فاز اول تولید و اجرای این پروژه از کار بیکار شده بودند به کاربازگشتند.

براتی زاده تصریح کرد: یقینا اشتغال مجدد این تعداد از کارگران و تأمین بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های استان در زمینه محصولات فولادی، در نتیجه ورود جدی دستگاه قضایی و ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این حوزه حاصل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده