تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۰۹۲۰۸

جزئیات ساخت سخت‌ترین قطعه آزادراه تهران ـ شمال از زبان بذرپاش/ ترافیکی جاده شمال برطرف می‌شود

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه تهران ـ شمال بخش زیادی از مشکلات ترافیکی را حل می‌کند از این به بعد مسیر اصلی سفر از پایتخت به شمال کشور خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، مهرداد بذرپاش صبح امروز در آیین افتتاح قطعه جدید آزادراه تهران ـ شمال با گزارشی از این پروژه اظهار داشت: این پروژه یک پروژه ملی و دستاوردی پر افتخار است که به ملت شریف ایران تقدیم می‌شود.

وی افزود: قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال پروژه بزرگ ملی است که در راستای مسافرت‌های متعدد از مبدأ پایتخت به شمال کشور، حجم عظیمی از تردد‌ها را پوشش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جاده‌های موجود ما در ایام خاص و پر ترافیک جوابگو نبود و این پروژه به‌عنوان راه اصلی که ۲۲ کیلومتر طول دارد، از پرهزینه‌ترین، سخت‌ترین و پرزحمت‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور تخمین زده شد.

بذرپاش ادامه داد: آزادراه تهران شمال بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد از تهران به شمال کشور را برطرف خواهد کرد و این مسیر، راه اصلی رفت و آمد از پایتخت به شمال خواهد بود.

وی تشریح کرد: منطقه دوم پس از اتصال به منطقه اول مسیر تهران ـ شمال را در مجموع ۶۲ کیلومتر کوتاه می‌کند که این میزان در طول سال، حتی با احتساب صرفه‌جویی در مصرف سوخت، دستاورد قابل توجهی برای کشور است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: پس از اتمام این منطقه با دستور رئیس جمهور، همکاری بنیاد مستضعفان و مجموعه خدوم وزارت راه و شهرسازی فاز سوم که قطعه نهایی است را آغاز می‌کنیم که به فضل خدا سهولت سفر و خدمت مضاعف در کریدور‌های اصلی کشور رقم بخورد.

وی در خاتمه از زحمات بی دریغ همه متولیان امر که در تحقق این پروژه نقش آفرینی کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده