تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۶۶۴
کد خبر: ۳۰۹۲۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره غرب کشور در قروه

می متالز - عملیات اجرایی طرح بزرگترین کارخانه کنسانتره غرب کشور با ظرفیت سالانه ۲ میلیون تُن در قروه آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، کلانتری مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با بیان اینکه هدف این طرح تولید کنسانتره سنگ آهن با عیار ۶۷ درصد است، گفت: برای تولید ۲ میلیون تُن کنسانتره نیاز به برداشت چهار میلیون تُن سنگ آهن است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ایران با بیان اینکه شرکت صبانور، سه طرح سرمایه گذاری در استان کردستان در دست اجرا دارد گفت: طرح آهن اسفنجی با سرمایه گذاری بیش از ۱۳۰ میلیون یورو درحال اجراست.

سعدمحمدی طرح فولاد قروه با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی و ایجاد کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تُنی گلالی قروه را از دیگر طرح‌های اجرایی شرکت صبانور عنوان کرد.

زارعی کوشا استاندار کردستان هم با بیان اینکه برای جلوگیری ازخام فروشی در حوزه فرآوری و تکمیل زنجیره فولاد چندین طرح در استان به مرحله اجرا درآمده است، به سفر معاون اول رئیس جمهوردر روز‌های آینده برای افتتاح و بهره برداری از طرح‌های مهم استان با اعتبار سه هزار میلیارد تومان خبر داد.

خلیقی مدیرکل صنعت و معدن کردستان نیز با اشاره سرمایه گذاری شرکت معدنی و صنعتی صبانور در زمینه زنجیره فولاد کردستان گفت: ذخیره قطعی معدن گلالی ۱۸ میلیون تُن است.

همچنین امروز طرح بهسازی محور قصلان به سریش آباد با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از محل وصول حقوق دولتی معادن کلنگ زنی شد.

استاندار کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴۴ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده معادن به استان برگشت گفت: این طرح باید تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

تعداد بازدید : 7

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کردستان

عناوین برگزیده