تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۹۲۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نگرانی رئیس بخش آب و هوای اتحادیه اروپا از گسترش صنعت زغال سنگ چین

‌می‌متالز - مسوول بخش آب و هوا در اتحادیه اروپا از آنچه گسترش بی‌رویه صنعت زغال سنگ در چین خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس آب و هوای اتحادیه اروپا نسبت به گسترش صنعت زغال سنگ چین با ساخت نیروگاه‌های جدید زغال سنگ ابراز نگرانی کرد.

«فرانس تیمرمنز» گفت: در حالی که چین در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای گسترش استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید است، این کشور همزمان تعداد فزاینده‌ای از نیروگاه‌های زغال سنگ احداث کرده است. این دو تناقض دارند، اما بهرحال من نگرانی دولت چین از خاموشی خانه‌های مردم و صنایع را درک می‌کنم.

صحبت‌های رییس آب و هوایی اتحادیه اروپا در مورد زغال سنگ چین درحالی است که این کشور بزرگ‌ترین و سریع‌ترین تولیدکننده انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان است. چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک سوم از کل منبع تغذیه تجدیدپذیر خود را تامین کند.

از آنجایی که شهر‌های بیشتری در چین در تابستان امسال با دمای بالا مواجه هستند، کشور ممکن است با کمبود برق و چالش‌هایی برای شبکه‌های برق مواجه شود، مشابه آنچه در سال گذشته اتفاق افتاد. در عین حال، کمبود آب منجر به کاهش تولید برق آبی شده است.

در همین حال برنامه‌های رسمی چین خواستار افزایش ظرفیت تولید زغال سنگ به میزان ۳۰۰ میلیون تن در سال گذشته بود که حداقل برای سومین سال متوالی رشد داشت.

منبع: شفقنا

عناوین برگزیده