تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۱۳۵۱
کد خبر: ۲۳۸۹۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چین قیمت قرارداد‌های زغال سنگ در سال ۲۰۲۲ را افزایش می‌دهد؟

‌می‌متالز - چین قصد دارد شاخص قیمت قرارداد‌های بلند مدت زغال سنگ را در سال ۲۰۲۲ پس از ترس عرضه در اوایل سال جاری و اضافه شدن به فشار‌های تورمی که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند، افزایش دهد.

به گزارش می‌متالز، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) طرحی را برای تعیین نرخ معیار زغال سنگ حرارتی در ۷۰۰ یوان (۱۱۰ دلار) در هر تن برای قرارداد‌های بلندمدت تهیه و ترسیم کرده است که به قیمت‌ها اجازه می‌دهد تا در محدوده ۱۵۰ یوان در اصلاحات ماهانه افزایش یا کاهش یابد. این افراد می‌گویند: آژانس مربوطه به دنبال اظهار نظر‌ها درباره این طرح است.

گروه رسانه‌ای Caixin گزارش داده که شاخص آتی زغال سنگ چین براساس این طرح افزایش خواهد یافت و این اولین افزایش از زمان معرفی قرارداد‌ها در سال ۲۰۱۷ است. در حالی که نرخ پیشنهادی بسیار پایین‌تر از رکورد‌های قیمتی است که در اوایل پاییز امسال ثبت شده بودند، اما در بازاری که مدت‌ها سقف غیر رسمی ۶۰۰ یوان وجود داشته، این موضوع بالاتر از میانگین تاریخی است.

به گفته Caixin، کمیسیون NDRC تصریح کرده که معادن بزرگ باید تولید خود را طی قرارداد‌های بلند مدت بفروشند و همه نیروگاه‌ها باید این قرارداد‌ها را قبول کنند.

بزرگترین شرکت‌های زغال سنگی و نیروگاهی چین همگی در شهر Rizhao واقع در شاندونگ آخر هفته گذشته در نمایشگاه ملی تجارت زغال سنگ گرد هم آمده بودند، جایی که معمولا چنین قرارداد‌هایی مذاکره و امضا می‌شوند.

جعفری طهرانی

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده