تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۰۹۳۳۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۲/ ثبات قیمت‌ها به دنبال تعطیلی بازار

‌می‌متالز - طبق پیش‌بینی روز‌های گذشته، امروز جمعه به دلیل تعطیلی بنگاه‌های معامله خودرو و بازار، قیمت خودرو هیچ تغییری نداشته و در همه محصولات، ثبات قیمتی به چشم می‌خورد.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو امروز جمعه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۲ به دلیل تعطیلی بازار و انجام نگرفتن معامله، با هیچ تغییری روبه‌رو نبود.

در این روز‌های گرم تابستانی، هوای بازار خودرو به سردی زمستان بوده و تقریباً هیچ معامله‌ای در آن صورت نمی‌گیرد. گویی همه متقاضیان چشم انتظار به‌نتیجه رسیدن آغاز واردات خودرو‌های خارجی هستند تا روند بازار مشخص شود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز با تغییراتی همراه بود.

قیمت خودرو‌های داخلی

بازار خودرو‌های داخلی متاثر از تعطیلی بازار در روز جمعه، هیچ تکانی به خود نداد و همه محصولات در همان کانال قیمتی خود، ثابت ماندند.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ به عنوان اقتصادی‌ترین خودرو‌های داخلی بازار، بدون هیچ تغییری و به ترتیب با نرخ‌های ۳۲۵ و ۳۴۰ میلیون تومان معامله شدند.

کوئیک دنده‌ای S که روز گذشته حدود یک میلیون تومان افت قیمتی را تجربه کرد، امروز روند ثبات را برگزید و به نرخ ۳۵۷ میلیون تومان خریدوفروش شد.

پژو ۲۰۷i دنده دستی نیز که طی روز گذشته، چیزی حدود ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشت، امروز بدون تغییر در قیمت ۷۴۸ میلیون تومانی ماند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز که از اقتصادی‌ترین عضو محصولات ایران خودرو به شمار می‌رود، چند روزی است که در نرخ ۵۱۰ میلیون تومانی ثابت شده است.

قیمت خودرو امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۲/ ثبات قیمت‌ها به دنبال تعطیلی بازار

قیمت خودرو‌های مونتاژی

بازار خودرو‌های مونتاژی و خارجی نیز با پیروی از داخلی‌های بازار، هیچ تغییری را تجربه نکردند و خودرو‌ها در همان نرخ ثابت روز گذشته معامله شدند.

ام‌وی‌ام X۲۲ PRO جزو ارزان‌ترین کراس‌اوور‌های مونتاژی بازار محسوب می‌شود که روز گذشته با ۵ میلیون تومان کاهش قیمت مواجه شده بود. این خودرو امروز با همان مبلغ یک میلیارد و ۵ میلیون تومانی خرید و فروش شد.

جک S۵ اتوماتیک که یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوور‌های کرمان موتور به شمار می‌رود، روند ثابت چند روز اخیر را حفظ کرد و در کانال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیونی معامله شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره بهمن موتور که روز گذشته با یک کاهش ۳۰ میلیون تومانی مواجه شد، امروز تغییری نداشت و در نرخ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی ساکن ماند.

لاماری ایما که توسط آرین پارس موتور مونتاژ می‌شود، هفته‌هاست در بازه دو میلیارد و ۱۰۰ میلیونی به دام افتاده و نوسان‌های ریزی در این بازه تجربه می‌کند. این کراس‌اوور امروز با نرخ دو روز اخیر، یعنی دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت خودرو امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۲/ ثبات قیمت‌ها به دنبال تعطیلی بازار

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو در این گفتگو بیان کرد: بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت با انتشار اخباری مبنی بر تصویب واردات خودرو‌های کارکرده از سوی مجمع تشخیص بیش از پیش در رکود خود فرو رفت و با گذشت یک روز پس از تصویب این لایحه قیمت‌ها به‌ویژه در بازار خودرو‌های وارداتی افت زیادی تجربه کرد.

وی ادامه داد: برای مثال هیوندای i۲۰ با مدل ۲۰۱۵ که به قیمت یک میلیارد تومان در بازار معامله می‌شد، پس از انتشار این خبر تنها در یک روز با افت ۱۵۰ میلیون تومانی مواجه شد.

او درباره روند بازار خودرو در هفته آینده اظهار کرد: باتوجه به اینکه نرخ دلار، مدتی است که در ثبات به سر می‌برد و همچنین قیمت خودرو‌های تولیدی و مونتاژی از سوی شورای رقابت، همچنان در ابهام کامل است؛ بنابراین هفته آینده، هفته‌ای خواهد بود که بازار خودرو هرچه بیشتر در رکود خود فرو خواهد رفت.

جعفری ادامه داد: اصلی‌ترین دلیل رکود بازار نبود خریدار در وضعیت فعلی، خبر آزادسازی واردات خودروی دست دوم است. اما باید به این نکته توجه کرد که همه این‌ها تنها زمانی پاسخ‌گوی نیاز بازار خواهد بود که وزارت صمت، یک سازوکار و تعرفه درستی برای واردات این خودرو‌ها تعریف کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند