تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۰۹۴۸۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رونمایی از خودروی وارداتی جدید کوشا خودرو

‌می‌متالز - پیکانتو، محصولی اقتصادی از شرکت کیا بوده که مدل ۲۰۲۳ آن توسط کوشا خودرو وارد شده است. حال پیکانتو ۲۰۲۴ می‌تواند خودروی وارداتی جدید این شرکت باشد.

به گزارش می‌متالز، پیکانتو از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های جهانی محسوب می‌شود که از مشخصات فنی و امکانات رفاهی قابل قبولی برخوردار است. نسخه ۲۰۲۳ یکی از چند گزینه‌های وارداتی کوشا خودرو بوده که یکی از نمونه‌های آن در شو روم اختصاصی این شرکت به چشم می‌خورد. اما پیکانتو ۲۰۲۴ به دلیل تغییرات ریز و درشتی که تجربه کرده می‌تواند پس از عرضه در بازار جهانی، از بهترین گزینه‌های کوشا خودرو جهت واردات باشد.

قیمت پیکانتو ۲۰۲۴ درصورت عرضه در بازار داخلی

مدل ۲۰۲۴ این هاچ‌بک کره‌ای فعلاً از سوی شرکت سازنده وارد بازار جهانی نشده و بنابراین قیمت جهانی آن در دسترس نیست.

اما پیکانتو ۲۰۲۳ در نسخه پایه از قیمت ۱۳ هزار و ۶۶۵ یورو آغاز می‌شود. با فرض اینکه پیکانتو ۲۰۲۴ قیمتی زیر ۲۰ هزار یورو داشته باشد و احتساب نرخ آزاد یورو، این هاچ‌بک در صورت ورودش به ایران از سوی کوشا خودرو، نباید قیمتی بالاتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

بررسی اجمالی پیکانتو ۲۰۲۴

فعلاً اخبار رسمی از مشخصات فنی پیکانتو ۲۰۲۴ منتشر نشده، اما به احتمال قوی، شرکت کیا از یک پیشرانه سه سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۲ لیتری استفاده کند. این خودرو یکی از محصولات بنزینی پیشرو در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی است؛ بنابراین شرکت کیا از کاهش مصرف سوخت و آلایندگی این هاچ‌بک جذاب در نسخه ۲۰۲۴ خبر داد.

رونمایی از خودروی وارداتی جدید کوشا خودرو

طراحی ظاهری پیکانتو در نسخه ۲۰۲۴ نسبت به مدل قبلی، به کلی دگرگون شد. فرم چراغ‌ها و سپر‌های جلو و عقب تغییر داشته و ظاهر بسیار اسپرت‌تری به خود گرفته است. از سوی دیگر رینگ‌هایی که شرکت کیا برای این خودرو درنظر گرفته، از نوع ۱۴ اینچی فولادی تا ۱۶ اینچی آلومینیومی قابل تغییر است.

این هاچ‌بک اقتصادی کره‌ای در نسخه فول از آپشن‌هایی همچون کروزکنترل، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، ورود و استارت بدون کلید، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، رادار حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده و گرم‌کن فرمان برخوردار بوده که برای یک محصول اقتصادی، امکانات جذابی است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده