تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۹۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسئول خبر داد؛و

متحول شدن اشتغال در استان چهارمحال و بختیاری با تکمیل بیش از ۲ هزار طرح صنعتی

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که همزمان با تکمیل دو هزار طرح صنعتی در این استان، حوزه اشتغال متحول خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه هم‌اکنون ۲.۵ درصد طرح‌های در دست ساخت کشور در این استان، در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها ۲ هزار و ۳۴۶ مورد هستند که بیشتر آن‌ها مراحل تکمیلی و پایانی را سپری می‌کنند و علاوه بر رونق تولید، تحول زیادی هم در بخش سرمایه‌گذاری و اشتغال استان دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۲ معدن و ۹۲۷ واحد تولیدی صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است که این واحد‌ها با ۲۰۴ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاده شده و زمینه اشتغال ۲۲ هزار نفر را فراهم کرده، خاطرنشان کرد: آهن اسفنجی، ورق گالوانیزه، ورق هلی قلع‌اندود، میلگرد‌های آجدار، انواع کولر و لوازم خانگی، چادر مشکی، سیمان خاکستری، موکت کفپوش، فراورده‌های نسوز، اوره و آمونیاک، انواع نخ پلی‌استر، شیر خشک و خوراک آبزیان از مهمترین تولیدات و محصولات این واحد‌های صنعتی هستند.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه یادآور شد: متاسفانه به‌دلیل تغییر فرهنگ کار برای تامین نیروی انسانی در بخش صنعت دچار مشکل هستیم و با وجود اینکه جزو استان‌های شاخص بیکاری محسوب می‌شویم، اما متقاضیان اشتغال در استان راغب به کار در خطوط تولید کارخانجات نیستند.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا بخش خصوصی سرمایه‌های سرگردان را در مسیر درست تولید و پویایی اقتصاد کشور هزینه کند و این سرمایه‌ها در مسیر تولید علاوه بر تامین نیاز مردم کشور و چرخاندن چرخ اقتصاد به دست بازاریان ما در بازار داخلی و به همت تجار در اتاق بازرگانی روانه بازار‌های خارجی شوند.

رحمتی با اشاره به ضرورت فریضه دانستن استفاده از تولید داخلی و تبدیل «استفاده از تولیدات داخلی» به یک فرهنگ، یادآور شد: با این کار می‌توانیم به اقتصاد کور کمک کنیم و با پرهیز از فرهنگ غلط مصرف مصنوعات خارجی و تفاخر غلط ترجیح دادن مارک‌های خارجی به ایرانی و یا اسراف به اقتصاد کمک کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بدنه دولت با وظیفه حمایتی از بنگاه‌های تولیدی متوسط و کوچک، تقویت فعّالیت‌های بنگاه‌های دانش‌بنیان، نهضت کاهش خام‌فروشی، تسهیل سرمایه‌گذاری، کنترل و کاهش واردات کالا‌های مصرفی و محصولات مشابه داخلی، مبارزه با قاچاق، ایجاد بازار برای محصولات داخلی، کمک به مجموعه‌های داخلی برای حضور در بازار‌های جهانی، حمایت قانونی، قضائی و اجرایی از تولید ملی و ایجاد احساس امنیت برای کارگر و سرمایه‌گذار، در کنار مردم هستیم.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه همچنین گفت: سرمایه‌گذاران در مسیر تولید با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم ثبات نرخ ارز، نرخ بالای تورم، کمبود مواد اولیه، موانع و سختی ورود مواد اولیه از خارج از کشور به علت تحریم‌های ظالمانه، کمبود تسهیلات و بوروکراسی‌های سخت اداری مواجه هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده