تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۹۵۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان تهران خبر داد؛

توسعه واحد‌های صنعتی و احیای واحد‌های راکد از مهمترین برنامه‌های‌مان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان تهران اعلام کرد که توسعه واحد‌های صنعتی، احیاء واحد‌های راکد، حفظ واحد‌های موجود و استفاده از ظرفیت خالی واحد‌های صنعتی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سالجاری است.

به گزارش می‌متالز، «محمود سیجانی» مدیرکل صمت استان تهران، در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن، با ارائه گزارشی از روند انتخاب صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه استان گفت: بر اساس شاخص‌های تعیین شده اعم از دانش‌بنیان بودن، صادارت محوربودن، هم‌سو با محیط زیست بودن و ... در کمیته استان متشکل از اعضاء خانه صنعت، معدن تهران، خانه صنعت و معدن جوانان، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی تهران ۴۱ واحد صنعتی، به‌عنوان واحد‌های نمونه انتخاب شدند.

وی افزود: در استان تهران که یکی از بزرگترین استان‌های صنعتی کشور است، بالغ بر ۱۰ هزار واحد صنعتی با اشتغال مستقیم ۴۶۰ هزارنفر و با سرمایه‌گذاری ۱۶۵ هزار میلیارد تومان وجود دارند.

مدیرکل صمت استان تهران اضافه کرد: در این استان حدود ۱۰ هزار واحد در مقیاس صنعتی، اما در قالب صنفی مشغول به فعالیت هستند که صادرات محور بوده و توانایی ایجاد اشتغال و فراهم کردن ارزش افزوده را برای استان دارند که این اداره کل درنظر دارد با همکاری استاندار و بررسی قوانین نسبت به رفع مشکلات این واحد‌ها اقدام کند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اسناد بالادستی و آمایش سرزمین استان و محدودیت در سرمایه‌گذاری، این اداره کل درصدد است تا با همکاری استانداری و تعیین مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری در واحد‌های دانش‌بنیان و صنایع مجاز اقدام و به سمت و سوی توسعه واحد‌هایی که تکنولوژی محور باشند و آلایندگی محیط زیست نداشته باشند، برود.

سیجانی همچنین به‌منظور توسعه واحد‌های موجود یادآور شد: طی یکسال ۲۹۰ واحد با سرمایه‌گذاری ۴۶۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۸ هزار نفر دراین استان توسعه پیدا کرده که درمقایسه با سال قبل در سرمایه‌گذاری رشد ۸۲ درصدی و از نظر اشتغال رشد ۹۴ درصدی را داشته است.

وی درادامه، بازسازی و نوسازی واحد‌ها را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در استان، بازسازی و نوسازی واحد‌های صنعتی است که باید حمایت ویژه برای واحد‌هایی که تکنولوژی به‌روزدارند، انجام شود.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به ظرفیت خالی بعضی از واحد‌های صنعتی که درآن‌ها سرمایه‌گذاری انجام شده گفت: به دو طریق می‌توان از ظرفیت خالی واحد‌ها استفاده کرد. ابتدا با تامین نقدینگی و مواد اولیه و مدیریت خود مالک واحد صنعتی و سپس از سرمایه‌گذار دیگر که پروانه بهره‌برداری داشته و با برند خودش می‌تواند ظرفیت آن واحد صنعتی را تامین کند، استفاده کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده