تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۹۶۶۴
سرویس خبر : انرژی

پیک‌سایی از مرز ۱۰ هزار مگاوات گذشت/ رکورد مصرف برق کشور در مرز ۷۲ هزار مگاوات

‌می‌متالز - بر اساس آخرین گزارش ارسالی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تقاضای مصرف لحظه‌ای برق کشور در روز گذشته به ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید که بالاترین میزان مصرف برق در تاریخ کشور است.

به گزارش می‌متالز، پس از آنکه در روز شنبه (۱۷ تیرماه) تقاضای مصرف لحظه‌ای برق به ۷۱ هزارو ۴۸۶ مگاوات ثبت شد، به‌منظور پایداری شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها، با پیک سایی ۹ هزار و ۴۲۴ مگاواتی، پیک مصرف برق به میزان ۶۲ هزار و ۶۲ مگاوات به ثبت رسید.

تقاضای مصرف ۷۱ هزار و ۴۸۶ مگاواتی، بیشترین میزان مصرف برق در تاریخ کشور تا روز هفدهم تیرماه امسال بود، تا اینکه روز گذشته تقاضای مصرف لحظه‌ای برق کشور به رقم بی‌سابقه ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید که رکورد جدیدی در تاریخ کشور است.

در روز گذشته به منظور جلوگیری از بروز خاموشی‌ها، جابه‌جایی بار (پیک‌سایی) در بخش صنایع، اداری و کشاورزی در مجموع در لحظه پیک مصرف، به ۱۰ هزار و ۹۸۸ مگاوات رسید و پیک مصرف برق در لحظه اوج تقاضا، ۶۰ هزار و ۹۹۸ مگاوات ثبت شد.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر گرمای بی‌سابقه در هفته جاری، لازم است که همه هموطنان در سراسر کشور به منظور تامین برق پایدار به واسطه مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی همکاری لازم را صورت دهند.

این مهم از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند، ازجمله اینکه در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پر‌مصرف اجتناب کنند و یا دمای کولر‌های گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولر‌های آبی استفاده کنند.

در این باره "مصطفی رجبی مشهدی" مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکید کرده است که فقط با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تامین برق پایدار برای همه هموطنان خواهند شد.

مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را فراهم می‌کند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده