تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۹۷۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلار جهانی در حالت تدافعی

‌می‌متالز - دلار روز دوشنبه (۱۰ جولای) در حالت تدافعی قرار گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران انتظارات خود را در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات‌متحده کاهش دادند، پس از اینکه داده‌های مشاغل ایالات‌متحده نشان داد که کمترین افزایش طی یک تا یک سال و نیم اخیر را ثبت کرده است.

به گزارش می‌متالز، آمار‌های روز جمعه نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده در ماه گذشته ۲۰۹هزار شغل ایجاد کرده است و برای اولین بار در ۱۵ ماه گذشته انتظارات بازار را از دست داد. این امر باعث شد در روز جمعه بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یابد و دلار در برابر سبدی از ارز‌ها تقریبا یک درصد کاهش یابد در حالی که ین و پوند افزایش یافتند.

ین ژاپن در معاملات اولیه روز دوشنبه آسیا با بیش از ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۲.۴۵ در هر دلار رسید و بخشی از افزایش ۱.۴ درصدی خود در روز جمعه را کاهش داد. جفت دلار/ین به ویژه نسبت به بازدهی ایالات‌متحده حساس است، زیرا نرخ بهره در ژاپن نزدیک به صفر است.

پوند انگلیس نزدیک به اوج بیش از یکساله ۱.۲۸۵۰ دلار در روز جمعه تقویت و آخرین بار با ۱.۲۸۳۲۵ دلار معامله شد، زیرا پیش‌بینی‌ها افزایش یافت که تورم سرسخت در انگلیس بانک انگلیس را مجبور می‌کند تا نرخ بهره را به بالاترین میزان طی ۲۵ سال گذشته یعنی ۶.۵ درصد در دسامبر افزایش دهد.

یورو پس از افزایش ۰.۷ درصدی در روز جمعه، ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۹۶۲ دلار رسید، در حالی که شاخص دلار آمریکا ۰.۰۶ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲.۳۶ رسید، اما فاصله چندانی با پایین‌ترین سطح ۱۰۲.۲۲ دو هفته اخیر در روز جمعه نداشت.

در آسیا، داده‌های روز دوشنبه نشان داد که تنزل قیمت‌های در کارخانه چین در ماه ژوئن بیشتر شده و انتظارات را از دست داده، در حالی که قیمت‌های مصرف‌کننده بدون تغییر باقی مانده، زیرا بهبود پس از کووید (COVID) متزلزل شده است.

واکنش بازار به داده‌ها تا حد زیادی خاموش بود، زیرا این امید را تقویت کرد که مقامات چینی به زودی از اقدامات محرک بیشتری برای اقتصاد رونمایی خواهند کرد.

در نتیجه، یوان فراساحلی و دلار استرالیا که به عنوان نماینده‌ای برای یوان در بازار‌های بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود، زیرا چین بزرگترین خریدار صادرات استرالیاست تنها پس از انتشار داده اندکی کاهش یافت.

یوان فراساحلی آخرین بار با ۷.۲۲۹۰ در هر دلار معامله شد، در حالی که دلار استرالیا ۰.۱۴ درصد کاهش یافت و رقم ۰.۶۶۸۳ دلار را ثبت کرد.

دلار نیوزیلند نیز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۰.۶۲۰۱۵ دلار رسید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده